کد خبر 233446
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

رئیس سازمان بهشت زهرا (س) در گفتگو با «حیات»:

یادمان مزار شهید کاظمی آشتیانی و شهید اندرزگو رونمایی خواهد شد

یادمان مزار شهید کاظمی آشتیانی و شهید اندرزگو رونمایی خواهد شد

 برای مزار شهید سعید کاظمی آشتیانی که در قطعه 16 دفن است؛ به کمک جهاد دانشگاهی یادمانی طراحی شده که در سالروز شهادت ایشان رونمایی خواهد شد.

محمدجواد تاجیک مدیرعامل بهشت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره آخرین وضعیت بهسازی قبور شهدا گفت: این موضوع در دستور کار جدی بهشت زهرا (س) است و به منوال قبل انجام خواهد شد؛ همچنین طرح مرمت و بهسازی قبور شهدا تا سال 1403 به اتمام خواهد رسید.

وی تشریح کرد: همانگونه که می دانید شهدایی وجود دارند که پیکر آنان در قطعاتی غیر از قطعات شهدا دفن شده و تعداد آنان به 300 مزار می رسد؛ به همین منظور یادمانی برای آنان طراحی و در قطعات عمومی که مکان دفن پیکر شهید است ساخته خواهد شد.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) گفت: برای مزار شهید سعید کاظمی آشتیانی که در قطعه 16 دفن است؛ به کمک جهاد دانشگاهی یادمانی طراحی شده که در سالروز شهادت ایشان رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین دیگر شهیدی که در نوبت بعدی از یادمان مزار وی رونمایی خواهد شد؛ مزار شهید علی اندرزگو است که همزمان با دهه مبارک فجر این کار انجام خواهد شد.  

گفتنی است محمدجواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در این رابطه و درباره شهدایی که در قطعات عمومی پیکر آنان دفن شده است در نشست خبری سوم آبانماه، گفت: همانطور که می دانید امکان جابجایی قبور افراد، نبش قبر و به ویژه شهدا وجود ندارد. شهدایی مانند شهدای مدافع امنیت یا مدافع سلامت که در قطعه شهدا دفن نشده اند، قطعا امکان نبش قبر برای آنان نیز وجود ندارد؛ اما راهکاری هست که برای انتقال مزار شهدا می توان قالب بتنی گرفته، قبر را بلند کرد و در این پروسه نبش قبر صورت نمی گیرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س)  در ادامه بیان کرد: در آرامستانها به دلیل اینکه دقیقا در چهار طرف مزار قبرهایی با فاصله نزدیک وجود دارد، امکان قالب گیری نیست و تمام درخواستهایی که صورت گرفته عملا امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای حدود 300 شهیدی که در غیرقطعات شهدا دفن هستند، یادمانی طراحی و در تمام قطعات عمومی که شهید در آن دفن است، ساخته خواهد شد. در واقع نماد هر قطعه ای که شهید در قطعات عمومی در آنجا وجود دارد، یادمان خواهد شد تا به جهت بصری جاذبه ای برای زیارت این عزیزان وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha