کد خبر 233177
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

شهدای گمنام گیلان را عطرآگین کردند

شهدای گمنام گیلان را عطرآگین کردند

شمیم شهدای گمنام وطن امروز چهارشنبه بار دیگر سراسر رشت مرکز استان گیلان را عطرآگین کرد و یادآور دوران پُرافتخار هشت سال دفاع مقدس و مقاومت گیل مردان و زنان شهیدپرور این خطه شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ آئین باشکوه تشییع پیکر۲ شهید گمنام دوران‌ دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی استان گیلان در رشت برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر این ۲ شهید گمنام با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار، اقشار مختلف مردم اعم از جوانان و نوجوانانی که همه با جان و دل آمده بودند تا بر شکوه این مراسم بیافزایند ،برگزار شد.

مردان و زنان شهر باران از دور و نزدیک خودشان را به آئین تشییع ۲ شهید گمنام وطن به سپاه ناحیه مرکزی رشت رساندند؛ شهیدانی که روزی از پدر، مادر و عزیزان خود دور شدند و برای دفاع از کشور از جانشان گذشتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند و بالاتر اینکه شهید گمنام نام گرفتند.

مردم رشت امروز با حضور همیشگی خود بار دیگر در آئین تشییع پیکر این ۲ شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند؛ در مراسمی باشکوه پس از قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران، مداحی و قرائت نماز بر پیکر این ۲ شهید، با فریاد یاحسین(ع)، یا زهرا (س)، زینب گویان و هیهات من الذله و زمزمه (یادی که در دل ها هرگز نمی میرد یاد شهیدان است) و ( شوری که در دل ها هرگز نمی میرد یاد شهیدان است) پیکر این شهیدان را از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت تا صدا و سیمای مرکز گیلان تشییع کردند.

تعدادی از دانش آموزان نیز با در دست داشتن‌ دست نوشته هایی با عنوان (شهدای گمنام به شهرمون خوش آمدید) در این مراسم شرکت داشتند.

یکی از بانوان‌ شرکت کننده در آئین تشییع این ۲ شهید گمنام با بیان اینکه شرکت در این گونه مراسم وظیفه همه مردم است ، گفت: ما امروز مدیون شهیدان وطن هستیم و شرکت در این آئین کمترین کار در مقابل ایثار آنان است.

سارا صبوری اظهار کرد: امروز با شرکت در آئین تشییع این ۲ شهید گمنام آرامش گرفتم.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آئین گفت: شهدا روزی برای دفاع از امنیت کشور با دشمنان جنگیدند و امروز وظیفه ماست که با شرکت در چنین جمع هایی پاسخگوی ایثار آنان باشیم.

این شهدای گمنام شامل شهید ۲۱ ساله که در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده بود در پادگان شهید بیگلو لاکان رشت و شهید ۲۳ ساله که در عملیات تک دشمن سال ۶۵ در منطقه مهران شهید شده بود، در محوطه صدا و سیمای مرکز گیلان در خاک آرمیدند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت است

استاندار گیلان در آئین خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز استان گفت: شهدا گمنام‌ نیستند، ما گمنام هستیم؛شهیدان شاهد و زنده هستند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه شهدا راه را به ما نشان دادند تا خواب نمانیم، اظهار کرد: ما باید همواره قدردان شهدا و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان علیه کشور افزود: امروز دشمنان تیرهای خود را به سمت حجاب و ارزش های دینی نشانه گرفته اند که باید بیش از همیشه مراقب این گونه توطئه ها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به درستی مسیر را هدایت می کنند و ما باید در همین راه درست حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: به قله ها نزدیک شده ایم؛ با مقاومت و ادامه راه شهیدان همواره دشمنان را نابود خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت مرگبار کشورهای جهان، سازمان ملل و شورای امنیت اظهار کرد: رژیم غاصب اسرائیل به سرکردگی آمریکا به مردم، زنان و کودکان غزه رحم نمی کند، اما پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

عباسی با اشاره به خاکسپاری یک شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز گیلان بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد که دشمنان در افکار و اندیشه های جوانان و نوجوانان ما نفوذ کنند.

عطر این ۲ شهید گمنام روز گذشته نیز با برگزاری مراسم وداع جای جای گیلان را عطرآگین کرده بود؛ کارکنان بهزیستی گیلان میزبان یکی از این شهدا بودند؛ آنان ضمن وداع با این شهید، با آرمان‌های شهدا عهدی دوباره بستند؛ دانش‌آموزان دبیرستان شهید اسماعیلیان میزبان دیگر شهید گمنام بودند و مردم آستانه‌اشرفیه در گلزار شهدای این شهر با این شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند.

گیلان اواخر ماه گذشته نیز با شمیم خوش ۶ شهید گمنام عطرآگین شده بود، مراسم تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس و شهید سرافراز گیلانی "حسن بابانیا" درحادثه تروریستی شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان ماه گذشته در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شده بود.

این شهیدان گمنام در ۶ یادمان شهدای گیلان در حسینیه ارشاد بخش رحیم آباد رودسر، پارک شهدای گمنام بخش رودبنه لاهیجان، پارک شهید هادی زاده لولمان، پارک شهدای گمنام سنگر رشت، پارک سردار جنگل خمام و پارک ساحلی منجیل به خاک سپرده شدند.

پیکر پاک شهید مدافع امنیت حسن بابانیا نیز در گلزار شهدای املش در خاک آرمید.

تاکنون‌ بیش از ۱۵۰ شهید گمنام در یادمان‌های شهدای گیلان به خاک سپرده شده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha