کد خبر 232265
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲

گزارش «حیات» از زندگی شهید حیدرعربی؛

هنوز هم دلتنگ ابراهیم هستم + فیلم

هنوز هم دلتنگ ابراهیم هستم + فیلم

همرزم شهید شهید حیدرعربی گفت: ابراهیم بسیار مهربان و خوش قلب بود. طوری‌که بعد از 40 سال هنوز هم دلتنگش می‌شوم. من بسیار به او علاقه داشتم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید ابراهیم حیدرعربی در سال 1339 متولد شد و در سال 1362، در 23 سالگی و عملیات بدر به شهادت رسید.

اسماعیل نظری همرزم شهید در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من با ابراهیم در دوره سربازی آشنا شدم. او بارها مجروح شد اما هنوز هم مبارزه را ادامه می‌داد. یادم است در ابتدای جنگ ترکشی به پای ایشان اصابت کرد و بار دیگر در عملیاتی دیگر تیری به قلبش خورد و مجروح شد و آخرین بار در عملیات بدر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید حیدرعربی بسیار مهربان و خوش قلب بود. طوری‌که بعد از 40 سال هنوز هم دلتنگش می‌شوم. من بسیار به او علاقه داشتم.

همرزم شهید در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید حیدرعربی افزود: یادم می‌آید زمانی برای شناسایی منطقه رفته بود و پای ایشان مجروح شده بود؛ نمی‌توانست به خوبی راه برود. او یک گلوله تانک را پیدا می‌کند و از آن ور خط روی دوشش می‌گذارد و برمی‌دارد و این سمت می‌آورد و می‌گوید باز هم یکدانه گلوله به درد بچه‌های ما می‌خورد.

نظری همچنین ادامه داد: یک شب من مریض بودم و پست می‌دادم. او آمد و جای من ایستاد. هر جا که نیاز بود می‌ایستاد و کار می‌کرد. کارهای تبلیغاتی و فرهنگی که برای شناساندن سیره و زندگی شهدا به جوانان انجام شده بسیار کم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha