کد خبر 231926
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

ادای احترام وزیر دفاع آمریکا به امیر پیشین کویت

ادای احترام وزیر دفاع آمریکا به امیر پیشین کویت

وزیر دفاع آمریکا در حاشیه سفر از قبل برنامه‌ریزی شده خود به منطقه غرب آسیا برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی ، به کویت رفت و مرگ این کشور را به خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛  «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به دنبال فوت «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر پیشین کویت برای تسلیت درگذشت وی در کویت توقفی کوتاه کرد.

به گزارش «هیل» سفر از قبل برنامه‌ریزی نشده آستین به کویت در جریان برنامه سفرش به اراضی اشغالی، قطر و بحرین انجام گرفت.

طبق اظهارات بخش مطبوعاتی پنتاگون، آستین در جریان سفر خود به کویت با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور برای عرض تسلیت و ابراز همدردی دیدار کرده و به نمایندگی از وزارت دفاع آمریکا به خانواده شیخ نواف و مردم کویت تسلیت گفت.

گفته می‌شود آستین در این سفر تمایل خود را برای پیشبرد و تعمیق مشارکت دفاعی با قطر اعلام کرده است. آستین عکس‌هایی از دیدار خود با مقامات کویتی را منتشر کرده و از امیر کویت به عنوان «شریکی ارزشمند»برای ایالات متحده آمریکا در صفحه اجتماعی شبکه ایکس یا همان توییترش یاد کرد.

وی در رابطه با امیر کویت اینطور نوشت: عالیجناب، شیخ نواف یک شریک و دوست بسیار ارزشمند برای ایالات متحده آمریکا بود که تعهدی پایدار به دیپلماسی را با هدف کاهش تنش در خاورمیانه از خود نشان داد. وی عنوان کرد: مفتخرم که امروز در کویت هستم تا به مردم آن و خانواده شیخ نواف ادای احترام کنم و تسلیت بگویم.

سفر آستین به منطقه، دومین سفر وی از زمان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۷ اکتبر است و قرار است وی در این سفر همانند سفر پیشین با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کند. این سفر پس از انجام شده است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز پنج شنبه هفته گذشته با سران رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha