کد خبر 231688
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

رئیس جمهور، به طور جدی روند پیشرفت راه آهن خراسان جنوبی را پیگیری می کند

رئیس جمهور، به طور جدی روند پیشرفت راه آهن خراسان جنوبی را پیگیری می کند

 استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: رئیس جمهور، روند پیشرفت راه آهن خراسان جنوبی را به طور جدی پیگیری می کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جواد قناعت، گفت: عصر پنجشنبه ۲۳ آذرماه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های کلان ریلی و ترانزیتی کشور با حضور رئیس جمهور، وضعیت پروژه‌ راه آهن خراسان  جنوبی به طور ویژه ارزیابی شد. 

وی تصریح کرد: در این جلسه بر تسریع در روند اجرای پروژه  راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد تأکید شد. 

به گفته وی؛ رئیس جمهور در این جلسه به جایگاه راه آهن زاهدان - مشهد - بیرجند در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد. 

استاندار با اشاره به گزارش جامعی که وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ارائه کرده، اظهار داشت: رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی را مأمور کرد تا با همکاری و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه‌ بیرجند- یونسی انجام دهد. 

قناعت تصریح کرد: در این جلسه بر اهتمام حوزه های متولی در تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه راه آهن استان نیز تأکید شد. 

وی با اشاره به گزارشی که از وضعیت پروژه راه آهن استان در این جلسه ارائه کرده، تصریح کرد: ۱۳ پیمانکار برای اجرای قطعات پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در محدوده استان، تعیین شده اند تا روند اجرای کار شتاب بگیرد. 

به گفته وی، بلافاصله بعد از آغاز عملیات اجرایی راه آهن با حضور رئیس جمهور در شهریور امسال این ابر پروژه در خراسان جنوبی فعال شده است. 

استاندار با بیان این که مطالعات مربوط به همه قطعات راه آهن در سطح استان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شده، اظهار داشت: امیدواریم با تأکید شخص رئیس جمهور و رفع موانع از مسیر تأمین منابع مالی این پروژه، شاهد سرعت بیشتر در روند اجرای کار باشیم.

قناعت اظهار کرد: راه آهن از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی است که ارزش ملی و فراملی دارد. 

وی با تأکید نقش راه آهن در توسعه ارتباطات و تجارت بین الملل، تصریح کرد: طول راه‌ آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر یعنی حدود ۵۰ درصد آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی واقع شده است. 

به گفته وی، پروژه راه آهن که از مطالبات و درخواست‌های به حق مردم خراسان جنوبی است و سال‌ها معطل مانده، با نگاه ویژه رئیس جمهور در دولت سیزدهم شتاب تندی گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha