کد خبر 231497
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

آمار شهدای غزه به ۱۸۷۸۷ نفر رسید

آمار شهدای غزه به ۱۸۷۸۷ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز اعلام کرد: شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به ۱۸ هزار و ۷۸۷ نفر و شمار مجروحان هم به ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنجشنبه خبر داد که در ساعات گذشته، ۱۷۹ نفر در این شهر به شهادت رسیده‌ اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اضافه کرد طی ساعات گذشته همچنین ۳۰۳ مجروح دیگر به بیمارستان‌ های این باریکه انتقال داده شدند و افراد زیادی هم زیر آوار هستند.

اشرف القدره در ادامه افزود که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۸ هزار و ۷۸۷ نفر و شمار مجروحان هم به ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

این در حالیست که آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) امروز در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ «خونین‌ترین سال» برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵- زمان آغاز ثبت و مستندسازی تعداد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست توسط سازمان ملل- است.

در این گزارش آمده است که بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، علاوه بر کشته شدن ۸ فلسطینی توسط شهرک نشینان اشغالگر، ۲۷۱ فلسطینی از جمله ۶۹ کودک نیز توسط اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری کشته شدند.

در گزارش آن روا در مورد وضعیت نوار غزه نیز آمده است: از آغاز حملات در ۷ اکتبر تاکنون ۲۸۸ آواره ساکن در اردوگاه‌های نوار غزه جان خود را از دست داده و ۹۹۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha