کد خبر 231393
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

اوربان: نمی‌گذارم موضوع پیوستن اوکراین در اتحادیه اروپا مطرح شود

اوربان: نمی‌گذارم موضوع پیوستن اوکراین در اتحادیه اروپا مطرح شود

نخست‌وزیر مجارستان امروز اعلام کرد: تحت هیچ شرایطی نمی‌گذارم مذاکرات مربوط به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا آغاز شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان امروز چهارشنبه با موضوع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد.

نخست وزیر مجارستان در این خصوص گفت: تحت هیچ شرایطی نمی گذارم مذاکرات مربوط به پیوستن کشور اوکراین به اتحادیه اروپا آغاز شود.

ویکتور اوربان اضافه کرد که اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا اشتباه کند و مذاکرات پیوستن اوکراین به این اتحادیه را آغاز کند، حتی اگر او تنها فردی از بین ۲۷ تَن از سران کشورهای عضو باشد که با این موضوع مخالف است.

این در حالیست که وی چندی پیش اعلام کرده بود: کاملا عیان است که بسیاری از کارشناسان نظامی بر این باورند که اوکراین در جنگ پیروز نخواهد شد، اما سیاستمداران اروپایی جرات اعلام آن را ندارند. روشن است که موفقیتی در کار نخواهد بود و اوکراینی ها در جبهه ها پیروز نخواهند شد و این موضوعی است که همه کارشناسان نظامی روی آن اتفاق نظر دارند؛ اما سیاستمداران جرات ندارند بگویند که راهبرد بدی را انتخاب کردند. روسها در جنگ شکست نخواهند خورد و بحثی درباره برکناری رئیس جمهور روسیه که اصولاً بخشی از راهبرد غرب بود، نمی توان کرد.

به گفته اوربان، در آغاز درگیری، غرب دیدگاه خود را درباره روند تحولات به کی یف تشریح کرد: شما جنگیدید، خون ریختید، بسیاری از مردم کشته شدند، تلفات اوکراین بسیار زیاد است، ما پول و ابزار نظامی و پیروزی کی یف را فراهم می کنیم. به نظر یک سناریوی واقعی بود، اما همه در حال حاضر می دانند که این راهبرد شکست خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha