کد خبر 231156
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

رونمایی از «پرونده‌ای برای هواپیماربایی»

رونمایی از «پرونده‌ای برای هواپیماربایی»

کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما ربایی» امروز -سه شنبه ۲۱ آذر- با حضور «رضا جهان‌فر» نویسنده کتاب و خانواده دکتر یعقوب موسوی در سالن اروند موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در آیین رونمایی از کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما ربایی» سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی دستیار فرمانده آجا، امیرسرتیپ ابراهیم گلفام جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای دفاع مقدس، امیرسرتیپ حیدر صفری، سرهنگ بهروز دانش‌پژوه، سرهنگ علیرضا نریمانی، امیر سرتیپ دوم سید محمد رفیع رضوی، دکتر مرتضی شیرودی، دکتر محسن مرادیان، محمدرضا جمالی معاونت آموزش و پژوهش موزه، علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو حضور داشتند.

ماهانه یک کتاب در موزه رونمایی می شود

محمدرضا جمالی معاون آموزش و پژوهش موزه دفاع مقدس در این آئین گفت: در حوزه آموزش و پژوهش گام بلندی برداشته شده و تاکنون موفق بوده ایم. در راستای کلام مقام معظم رهبری مبنی بر صد برابری کردن آثار دفاع مقدس، ماهانه یک رونمایی برای کتاب‌های انتشارات سرو برگزار می‌کنیم، این انتشارات تلاش دارد که به صورت منظم کتاب‌های چاپی و صوتی خود را روانه بازار نشر کند.

بیشتر ماموریت‌های هوایی در ایران موفق بوده است

دستیار فرمانده آجا نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: من نوزده سال در نیروی هوایی بودم. تا الان اکثر ماموریت‌های هوایی در ایران با موفقیت مواجه شده است. البته که هر اتفاق ناخوشایندی برای هر گروهی ممکن است اتفاق بیفتد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: خالق کسی است که روح‌می‌دمد، خالق اثر زمانی می‌تواند بگوید که من نویسنده هستم که مخاطب احساس کند کتاب روح دارد، جهان‌فر نویسنده موفق و پرکاری است و قلم او در عرصه لشکری به خوبی شناخته شده است و آثارش روح دارد.

کتاب پرونده‌ای برای هواپیماربایی بی نظیر است

همچنین جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای دفاع مقدس گفت: کتاب پرونده‌ای برای هواپیماربایی در نوع خودش بی‌نظیر است، این کتاب برای ورق زدن تاریخ مناسب است. نویسنده خودش از افسران پدافند هوایی است که شجاعانه به مسائلی ورود می‌کند که کمتر کسی جرات می‌کند این مسائل را بیان کند.

امیرسرتیپ گلفام افزود: این کتاب یک سند است و حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند. اصولاً نویسندگی اینطور است که باید تمام اسناد و مدارک موجود درباره موضوعی را جمع و تدوین کند تا بتواند آن اتفاق را به تصویر بکشد. این کتاب یک صحنه مرکب از تاریخ کشور ماست.

وی ادامه داد: نوزده ماه قبل از جنگ تحمیلی، آمریکا تلاش کرد که انقلاب اسلامی را به انزوا بکشاند. در جنگ هم ۳۲ کشور به صدام کمک کردند تا در مقابل ایران بجنگد علاوه بر اینها، بدترین جایی که منافقان توانستند ضربه بزنند، گروگان‌گیری یک هواپیمای مسافربری است که در آن ۳۰۰ نفر زن و بچه بی‌گناه قرار داشتند.

گلفام تاکید کرد: ایران از نظر هوایی مقتدر و قدرتمند است افسر نیروی شکاری با استفاده از پدافندها امنیت آسمانی را تامین می‌کنند، این اتفاق بزرگی برای نظام اسلامی بود که همه دست به دست هم دادند و موفق شدند. این کتاب سندی می‌شود که همه آیندگان به آن رجوع می کنند. این کتاب می‌تواند منبعی برای محقق و پژوهشگران باشد.

در پایان این مراسم از خانواده دکتر سید یعقوب موسوی تقدیر و تشکر شد. مطالب جامعه شناسی این استاد فقید در بخشی از کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما ربایی» آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha