کد خبر 231149
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

ارتباط عضو شورای شهر تهران با موسسه مشکوک چیست؟

ارتباط عضو شورای شهر تهران با موسسه مشکوک چیست؟

ماجرای ارتباط سوده نجفی با یک موسسه مشکوک مدعی ارائه خدمات به ایثارگران با افزایش فعالیت این موسسه ابهاماتی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در چند ماه اخیر فعالیت یک موسسه مشکوک مدعی خدمات رسانی به ایثارگران دو چندان شده است. موسسه‌ای که در سال 99 تاسیس شده و مطابق آگهی درج شده در روزنامه رسمی سوده نجفی، عضو فعلی شورای شهر تهران به عنوان مدیرعامل این موسسه معرفی شده است.

این آگهی اولین و تنها آگهی مرتبط با این موسسه است که در متن آن آمده است: «خانم سوده نجفی به شماره ملی (...) و به سمت مدیرعامل به مدت نامحدود و به سمت عضو اصلی هیأت مدیره به مدت نامحدود»

در بخش موضوع فعالیت این موسسه نیز آمده است: برگزاری همایش‌های اجتماعی و نمایشگاه‌ها و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی اخذ وام و تسهیلات ارزی و ریالی از کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی. در صورت ضرورت بعد از اخذ مجوزهای لازم»

مطابق این آگهی سوده نجفی در اداره و تاسیس این موسسه شریکی به نام الف.ب.م دارد که در آگهی مذکور به عنوان عضو دائم هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره معرفی شده است.

اما نکته جالب در مورد این موسسه این است که در چند ماه و حتی یکی دو سال گذشته با افزایش حجم فعالیت های غیرمرتبط با آگهی تاسیس، در کمال تعجب الف.ب.م خود را رئیس موسسه معرفی و با رسانه های مختلف به گفتگو می‌پردازد.

جدا از این مسأله که موضوع تغییر مدیرعامل در روزنامه رسمی اعلام نشده، موضوعاتی که الف.ب.م در مورد آنها با رسانه ها به گفتگو پرداخته به طور کامل با ماهیت و موضوع فعالیت موسسه متفاوت است.

با جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شویم که الف.ب.م رئیس این موسسه در مورد موضوعاتی مانند احداث درمانگاه برای ایثارگران در سراسر کشور، اعطای تراکتور به ایثارگران متقاضی، اشتغالزایی برای ایثارگران و خانواده ایشان و موضوعات مختلف دیگر به صحبت پرداخته است.

اینکه احداث درمانگاه و کارگاه و خرید و فروش تراکتور به موضوع فعالیت این موسسه مرتبط نیست تنها نکته جالب توجه فعالیت موسسه مذکور نمی باشد، بلکه ارائه آمارهای دروغین و افتتاح مکان هایی که از قبل فعال بوده اند جهت خودنمایی و حضور در رسانه ها و کسب اعتبار رسانه‌ای نیز از نکات قابل تأمل فعالیت رئیس این موسسه است.

نمونه اخیر این فعالیت را می توانید در گزارش «بازی با نام ایثارگران برای احداث درمانگاه بدون مجوز» بخوانید.

اما در کنار همه این موارد نمی توان به سادگی از سوءاستفاده از نام ایثارگران و خانواده معزز شهدا و جانبازان عبور کرد. موضوعی که در تمامی اخبار مرتبط با این سازمان مشاهده می‌شود.

همین موضوع و فعالیت مشکوک موسسه سبب شد تا به سراغ سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران برویم و از او در خصوص این موسسه مشکوک سوال کنیم. سوالی که البته موجب ناراحتی نجفی شد و او در پاسخ تنها به یک جمله «من رئیس نیستم» اکتفا کرد.

از سرکار خانم نجفی که خود فرزند شهید و از خانواده معزز ایثارگران و از خوشنامان شورای شهر تهران محسوب می شود انتظار است که در خصوص فعالیت های خارج از موضوع این موسسه مشکوک و همچنین ارتباط خود با الف.ب.م و ماجرای مدیرعاملی موسسه روشنگری لازم را داشته باشند.

پایگاه خبری حیات به عنوان رسانه خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران بر خود لازم می بیند که همچنان که مطالبات این عزیزان را دنبال و پیگیری کند، به موضوع سوءاستفاده از نام این عزیزان در کسب اعتبارهای دروغین نیز ورود کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha