کد خبر 231009
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

موضع‌گیری سناتور جمهوری‌خواه در مورد سرنوشت جنگ اوکراین

موضع‌گیری سناتور جمهوری‌خواه در مورد سرنوشت جنگ اوکراین

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی عنوان کرده است که اوکراین ممکن است مجبور شود برای پایان دادن به جنگ با روسیه برخی از سرزمین‌های خود را هم به این کشور واگذار کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، «جی دی ونس» سناتور جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا عنوان کرده است، از آنجایی که اوکراین نمی‌تواند جنگ با روسیه را ادامه دهد و یا در آن پیروز شود، شاید مجبور باشد برای توقف حملات روسیه برخی از سرزمین‌های خود را به این کشور بدهد.

به گزارش «گاردین» نظرات مذکور از جانب نمایندگان جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا نشان دهنده آن است که اعضای این حزب از قانون گذاران تا چه حد با گسترش و همچنین تداوم حمایت‌های ایالات متحده از اوکراین پس از گذشت تقریبا دو سال از زمان جنگ مخالف هستند.

پیشتر نیز در همین رابطه نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طرح رئیس جمهور این کشور برای ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین جهت تداوم جنگ با روسیه را مسدود کردند.

ونس در جریان مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفته است: این به نفع آمریکاست که بپذیرد، اوکراین مجبور است برخی از سرزمین‌هایش را به روس‌ها واگذار کند و ما باید این جنگ را به پایان برسانیم.

وی در بخشی از اظهاراتش ضمن انتقاد از تداوم جنگ اوکراین با روسیه عم به صراحت عنوان کرد: این ایده که اوکراین می‌خواهد مرزهای کشور روسیه را به سال ۱۹۹۱ بازگرداند ،ایده‌ای احمقانه بود و در واقع هیچ کس تحقق آن را باور نمی‌کرد.

کاخ سفید اخیرا از کنگره آمریکا ۶۱ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین را درخواست کرده است. با این حال ونس به همراه جمهوری خواهان دیگر در این هفته ضمن ابراز مخالفت با درخواست جو بایدن جهت ارسال بسته کمکی به اوکراین و رژیم صهیونیستی با آن به صراحت مخالفت کرده‌اند.

ونس از بایدن خواسته است که واقعیت را در مورد جنگ اوکراین مطرح کند. به گفته وی چیزی که جمهوری‌خواهان مخالف حمایت از اوکراین به رئیس‌جمهور آمریکا و در واقع به کل جهان می‌خواهند بگویند این است: باید بلندپروازی‌های خود را تعدیل کنید، ۶۱ میلیارد دلار قرار است چه کاری انجام دهد که ۱۰۰ میلیارد دلار پیشین این کار را نکرده است.

اظهارات ونس در حالی مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه بایدن از کنگره خواسته است تا طرح مربوط به لایحه کمک‌های مذکور را هر چه سریع‌تر تصویب کنند و گفته است انجام ندادن این کار تنها به نفع دشمنان آمریکاست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha