کد خبر 230798
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح کرد؛

راه‌اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآوری

راه‌اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآوری

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بیش از ۲۰ اندیشکده در ۲۰ استان شکل گرفته، گفت: مرکز نوآوری و خانه خلاق توسط مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی شده تا از ظرفیت‌های نوآوری استفاده شود. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مراسم سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور گفت:  مرکز نوآوری و خانه خلاق توسط مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی شده تا در زمینه نوآوری از ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود. 

وی افزود: نسبت پژوهش‌های تقاضا محور به پژوهش های دانشگاه ها حدود دو درصد است. بیش از ۹۰ درصد از پژوهش‌های انجام گرفته شده در دانشگاه‌ها برای خود دانشگاه‌ها مناسب است و برای بیرون از دانشگاه‌ها مناسب نخواهد بود. 

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: الان بیش از ۲۰ اندیشکده در ۲۰ استان شکل گرفته است و از نظرات استادان استفاده می شود. بالغ بر ۵۰۰ استاد در زمینه راه اندازی اندیشکده‌ها ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون باید ۴ درصد از تولید ناخالص داهلی به تحقیق و توسعه باید اختصاص پیدا کند اما حدود هفت دهم به این امر اختصاص یافته است 

نگاهداری همچنین گفت: نگاهداشت حلقه‌های اتصال شرکت‌ها یکی از الگوهای ارتباط صعنت با دانشگاه به همراه نوآوری و الگوی شبکه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha