کد خبر 230732
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران/ نقش موثر داوطلبان در ارتقاء ایمنی

فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران/ نقش موثر داوطلبان در ارتقاء ایمنی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بر ضرورت استفاده از آتش‌نشانان داوطلب در ماموریت‌های آتش‌نشانی و ارتقاء ایمنی در شهر تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ قدرت الله محمدی در همایش آتش‌نشانان داوطلب که عصر امروز به مناسبت روز جهانی داوطلب در ساختمان شماره دو شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: داوطلبان نقش مهم و موثری در ارائه خدمات به مردم دارند و این نقش در سازمان‌هایی مانند آتش‌نشانی بسیار پررنگ‌تر است. در حال حاضر میانگین زمان پاسخگویی به تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ۳۰ ثانیه است که زمان خوبی است، اما ما در تلاشیم تا با کمک داوطلبان این زمان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه داوطلبان در ماموریت‌های آتش‌نشانی نیز  می‌توانند نقش موثری داشته باشند، گفت: در زمان وقوع حادثه یکی از مشکلات ما تجمع و ازدحام جمعیت در اطراف محل وقوع حادثه است. می‌توان این تجمع مردم را با کمک آتش‌نشانان داوطلب مدیریت کرد. همچنین از طریق آموزش‌هایی که به داوطلبان ارائه می‌شود نیز می‌توان ایمنی را در خانه و محیط‌های مختلف ارتقا بدهیم و در واقع هرچه توجه و حساسیت به ایمنی در خانه و محل کار و ... از سوی داوطلبان بیشتر شود،  ماموریت‌های آتش‌نشانی نیز کمتر می‌شود.

محمدی با اشاره به فصل سرما و افزایش گازگرفتگی در کشور نیز  گفت: ما در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران همه امکانات خود را با کمک سازمان‌های امدادی و خدماتی نظیر جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس و ... بسیج کردیم تا نسبت به کاهش این آمار اقدام کنیم. در این حوزه نیز داوطلبان نقش موثری دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در تهران خبر داد و گفت: در تلاشیم تا شمار داوطلبان را در آتش‌نشانی تهران افزایش دهیم. داوطلبان رابطه حقوق و استخدامی با سازمان آتش‌نشانی ندارند اما سعی می‌کنیم، آتش نشانان داوطلب دیده شوند و هر چند وقت یکبار دور هم جمع شویم. البته آتش‌نشانان داوطلب در استخدام ها نیز به دلیل آشنایی با کار در اولویت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha