کد خبر 230384
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

مهاجرت و فرار صدها هزار صهیونیست از سرزمین های اشغالی پس از عملیات طوفان الاقصی

مهاجرت و فرار صدها هزار صهیونیست از سرزمین های اشغالی پس از عملیات طوفان الاقصی

نهادهای جمعیتی و مهاجرتی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند عملیات طوفان الاقصی که جنبش حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) علیه اشغالگران آغاز کرد، باعث فرار صدها هزار صهیونیست از سرزمین های اشغالی و بازگشت آنها به کشورهای اصلی شان شده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ براساس اطلاعات انتشار یافته توسط این نهادها که در پایگاه صهیونیستی «زمان اسرائیل» منتشر شده است از هفتم اکتبر تا ابتدای نوامبر گذشته حدود ۳۷۰ هزار صهیونیست سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند. این در حالی است که از سپتامبر تا هفته اول اکتبر گذشته حدود یک میلیون نفر سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند و شماری از آنها به طور طبیعی و مانند هر تعطیلات دیگری به سرزمین های اشغالی برگشته اند، اما شماری نیز از بازگشت خودداری کرده اند.

حدود ۶۰۰ هزار صهیونیست که به تعطیلات آخر تابستان رفته بودند و تعطیلاتشان را در سایر مناطق دنیا گذرانده اند تاکنون به دلیل جنگ به سرزمین های اشغالی بازنگشته اند.

در مجموع تعداد صهیونیست هایی که به هر دلیلی سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند، به بیش از ۹۷۰ هزار نفر رسیده است.

به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از سیاست های کابینه بنیامین نتانیاهو و بویژه لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی این رژیم، شمار افرادی که در سه ماهه اول ۲۰۲۳ وارد سرزمین های اشغالی شدند، با ۲۰ هزار نفر کاهش، به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

براسای امار در ماه اکتبر گذشته، فقط یکهزار و ۹۶ نفر مهاجر جدید وارد سرزمین های اشغالی شده اند که تقریبا نیمی از آنها قبل از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به این منطقه رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha