کد خبر 230023
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰

استاندار تهران در پاسخ به «حیات» مطرح کرد؛

نیاز به انتقال ظرفیت‌های صنعتی حاشیه‌ تهران به نقاط دوردست/ تولید خودروهای برقی به کاهش آلودگی کمک می‌کند

نیاز به انتقال ظرفیت‌های صنعتی حاشیه‌ تهران به نقاط دوردست/ تولید خودروهای برقی به کاهش آلودگی کمک می‌کند

استاندار تهران با بیان اینکه تولید خودروهای برقی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، گفت: برخی اخبار درباره مازوت سوزی وجود دارد و به‌نظر می‌رسد این موضوع غیر واقعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ علیرضا فخاری استاندار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی «حیات» که چرخه تکرار شونده آلودگی و تعطیلی مقطعی تا چه زمانی ادامه دارد؟، گفت: ما نیز بر این نکته تاکید داریم و تا خودمان به این موضوع مبتلا نمی‌شویم؛ فکر چاره نمی‌شود.

وی افزود: برای کاهش آلودگی موضوعاتی در دستور کار قرار گرفته است. مانند اینکه خودروهای برقی تولید شود؛ ضمن اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی فرهنگ عامی را می‌طلبد؛ همچنین اقداماتی که شهرداری تهران برای برقی کردن ۵ هزاد دستگاه اتوبوس، تولید موتور سیکلت‌های برقی در دستور کار قرار داده است.

استاندار تهران اضافه کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی میان طرفین  به ویژه در شهرداری تهران منعقد شده تا بتواند با تبدیل وضعیت سوخت این وسایل نقلیه به کاهش آلاینده‌ها کمک کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از نکات بسیار مهم فراگیر شدن ظرفیت‌های جمعیتی است که در سطح استان ظرفیت‌های صنعتی را احاطه کرده است. تلفیق این دو مجموعه کنار یکدیگر هیچ توجیه زیست محیطی ندارد.

فخاری در ادامه تاکید کرد: انتقال ظرفیت‌های صنعتی از مراکز و حاشیه‌ شهر تهران به نقاط دوردست‌تر باید در دستور کار قرار گیرد. برای نمونه مراکزی که تولید شن و ماسه می کنند در برخی از مکان‌ها مانند شهر قدس که کاملا در احاطه مناطق مسکونی هستند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: برخی اخبار درباره مازوت سوزی وجود دارد اما ما خبر موثقی درباره استفاده از مازوت در این مقطع زمانی نداریم. به‌نظر می‌رسد این موضوع فضاسازی است.

استاندار تهران همچنین گفت: همه مراکز تولید انرژی و به ویژه نیروگاه‌ها سوخت دوگانه دارند اما شرایط حاد برای عدم استفاده از سوخت گاز نرسیده است. این فضا غیر واقعی و رسانه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha