کد خبر 229346
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

امیر دریادار سیاری: خودکفایی و خوداتکایی از ویژگی‌های نیروی دریایی به شما می‌رود

امیر دریادار سیاری: خودکفایی و خوداتکایی از ویژگی‌های نیروی دریایی به شما می‌رود

امیر دریادار سیاری در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: خودکفایی و خوداتکایی از ویژگی های نیروی دریایی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه سیاسی حیات، به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تکریم از خانواده معزز شهداء، جانبازان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش که به مناسبت 7 آذر، سالروز گرامیداشت این نیرو در ستاد نداجا برگزار شد، ضمن بیان اقدامات نوین انجام شده توسط نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر گفت: تمامی تدابیر ارزشمندی که در سالیان متوالی توسط فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) ابلاغ شده است، جنبه اجرایی گرفته و این امر برای نیروی دریایی ارتش باعث افتخار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش و نامیدن 7 آذر به عنوان روز فداکاری نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هفتم آذر ماه هر سال یاد آور دلیر مردان شجاع و فراموش نشدنی نیروی دریایی است که با ایثار جان خود در یک نبرد تاریخی، کتاب زرین افتخارات دریادلان را مزین به پیروزی شصت و هفتمین روز شروع جنگ تحمیلی کردند، بزرگترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند، شجاعانه از حقانیت و یکپارچگی سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند و به همین دلایل این روز به پاس عظمت آن حماسه کم‌نظیر به نام روز نیروی دریایی ثبت گردیده است.

امیر دریادار سیاری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش و با اشاره به عملیات مروارید در هفتم آذر ماه 59، تصریح کرد: از جمله نتایج این عملیات، شکست کامل نیروی دریایی عراق بود. دومین نتیجه سیادت جمهوری اسلامی بر شمال خلیج‌ فارس تا پایان دفاع مقدس و تا امروز است. سومین نتیجه انهدام پایانه‌های نفتی البکر و الامیه، وارد کردن ضربه بزرگ به اقتصاد دشمن بود. چهارمین نتیجه، محاصره دریایی کشور دشمن با نگرش به اینکه بالای 90 درصد از صادرات و واردات دشمن از طریق دریا انجام می‌شود، بود.  با انهدام دو سکوی نفتی، توان اقتصادی دشمن کاملا شکست خورد و اگر کشورهای دیگر به آن کمک نمی‌کردند، هیچ گاه نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد.

در پایان از جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha