کد خبر 229102
۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

سربازان بدانند؛(۱)

چگونه سرباز شویم؟/ آخرین جزئیات از نحوه تقسیم سربازان

چگونه سرباز شویم؟/ آخرین جزئیات از نحوه تقسیم سربازان

هر فرد ذکور بعد از ۱۸ سالگی، باید به فکر سپری کردن دوران سربازی باشد که البته برخی معافیت می‌گیرند و برخی دیگر نیز طی کردن این دوره را به تعویق می‌اندازند. در این مطلب درباره تقسیم سربازان و نحوه اعزام به سربازی توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سربازی یا همان خدمت وظیفه عمومی از جمله مواردی است که هر فرد ذکور بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تمام به فکر سپری کردن آن باشد، حالا برخی افراد به روش‌های متفاوت از آن معاف می‌شوند و برخی دیگر نیز که معافیت ندارند بعد از انجام تحصیل به خدمت اعزام می‌شوند تا به اصطلاح مرد شوند.

قانون سربازی رفتن جوانان ذکور نیز مربوط به همین سال‌های اخیر نیست و از گذشته‌های دور و در سایر کشورها این موضوع وجود داشته که هر فردی متناسب با قوانین جامعه خود، مدتی را به کشور خدمت کند و با آموزش‌های نظامی آشنا شوند.

اعزام به خدمت سربازان چگونه است؟

سوالی که این روزها بسیاری از جوانان دارند نیز مربوط به نحوه اعزام به خدمت، معافیت، کسری خدمت، نحوه گرفتن امریه، خدمت در شهر خود و …. است که قصد داریم در هر یک از گزارش‌های آینده «حیات» پاسخ‌ پرسش‌های مشمولان وظیفه را بدهیم که خدمتی بدون دغدغه داشته باشند.

اولین گام یا اقدامی که هر مشمول وظیفه باید مدنظر داشته باشد، گرفتن دفترچه اعزام به خدمت یا همان برگه سبز است که برای دریافت آن ابتدای مشمولان باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا برگه واکسیناسیون و مراجعه به پزشک معتمد را برای معاینات اولیه دریافت کنند. با مراجعه به پزشک اگر فرد بیماری خاصی داشته باشد که منجر به معافیت از رزم یا معافیت از خدمت شود مشخص می‌شود و افراد برای ادامه روند به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند که مراحل خود را باید سپری کند.

اما اگر مشکلی وجود نداشته باشند، نتیجه معاینه برای دفاتر پلیس +۱۰ ارسال می‌شود و افراد به همراه برگه واکسیناسیون می‌توانند به همین دفاتر مراجعه تا برگه سبز اعزام به خدمت خود را دریافت کنند.

تقسیم سربازان وظیفه چگونه است؟

بعد از انجام این اقدامات، حدودا یک هفته قبل از زمان مندرج در برگه اعزام به خدمت، سازمان و محل خدمت مشمولان وظیفه برای طی کردن دوران آموزشی مشخص می‌شود و پیامکی مبنی بر مراجعه مشمول وظیفه به دفاتر پلیس ۱۰+ برای دریافت برگه آماده به خدمت ارسال می‌شود که با آن برگه می‌توانند به همراه مدارک لازم به مراکز آموزشی مراجعه کنند.

البته مشمولانی که قصد پذیرش برخی سازمان‌های نیروهای مسلح و یا دریافت امریه دارند، باید قبل از این مراحل با سازمان و ادارات مربوطه ارتباط برقرار کنند تا تاریخ اعزام به خدمت، سازمان مربوطه و… از طریق آن سازمان مشخص شود و تمامی مراحل را با هماهنگی دستگاه مربوطه پیش روند تا در سازمان‌های نیروهای مسلح تقسیم شوند.

بعد از انجام این مراحل، همانطور که گفته شد افراد می‌توانند با به همراه داشتن مدارک لازم در تاریخ ذکر شده به مرکز آموزش یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح نظیر ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع که در برگه ذکر شده مراجعه و دوران آموزشی را سپری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha