کد خبر 229021
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

اولین پارک علم و فناوری سلامت در زاهدان افتتاح شد

اولین پارک علم و فناوری سلامت در زاهدان افتتاح شد

پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان اولین پارک علم و فناوری سلامت استان سیستان و بلوچستان با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های حیات، دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  امروز دوشنبه 6 آذر در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری سلامت این دانشگاه و در حضور فناوران سراسر کشور در سالن همایش های وزارت بهداشت گفت: استقرار پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و وجود فضای فناوری و نوآوری سبب توسعه فعالیت های فن آورانه و دانش بنیان خواهد شد.

رئیس دانشگاه اذعان کرد: برخی از فعالیت های در حال انجام توسط جوانان عضو شرکت ها و هسته های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شامل ساخت دارو، تجهیزات پزشکی، طب سنتی و توریسم سلامت است.

وی با بیان اینکه حوزه گیاهان دارویی استان سیستان و بلوچستان بسیار غنی است گفت: این استان، غنی از  فرزندانی خلاق و صاحب ایده و دارای انگیزه و نوآوری بوده و با توجه به قابلیت های استان و تقاضای بازار جهانی، شرایط مناسبی در مسیر تولید علم به ثروت مهیاست.

وی با بیان اینکه پارک علم و فن آوری سیستان و بلوچستان در کریدور جنوب شرق و شمال شرق کشور قرار دارد گفت: پارک علم و فناوری سلامت استان سیستان و بلوچستان در ناحیه نوآوری استان و کریدور زمینی، هوایی و ریلی جنوب شرق و شمال شرق کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد:  در حال حاضر 80 واحد فناور و 4 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مستقرند.

وی افزود: تولید 4 محصول دانش بنیان، 67 محصول فناورانه و 3 محصول تجاری سازی شده، تنها گوشه ای از فعالیت های پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان است که تا کنون در قالب مرکز رشد فعالیت داشته و با مساعدت و نگاه ویژه مقام عالی وزارت، ازین پس به طور گسترده تر و در قالب پارک علم و فناوری سلامت، فعالیت خواهد داشت.

وی همچنین گفت: مساله محوری، بنیان اصلی در مسیر تبدیل علم به فناوری و ثروت در عرصه سلامت محسوب می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی در پژوهش، رتبه ۱۵ جهان را دارد، باید با حفظ و ارتقا این جایگاه به سمت توسعه تکنولوژی سلامت پیش برویم.

دکتر غزنوی بیان داشت: توسعه فناوری و تکنولوژی یکی از الزامات و ضروریات دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز به این حوزه توجه ویژه ای می شود.

آقای گنجعلی مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در حاشیه مراسم بهره برداری ویدئو کنفرانسی این پارک،  گفت: پارک علم و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده پذیرش، حمایت و رشد ایده های خلاق هم استانی های عزیز در حوزه سلامت  است.

وی ادامه داد:  پارک های علم و فناوری همراه قوی فناوران، مخترعین و ایده پردازان جهت تبدیل ایده به محصول محسوب می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زمینی به مساحت 83 هزار متر مربع را در اختیار دارد گفت: خوشحالیم که نخستین پارک علم و فناوری سلامت سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور در این دانشگاه وجود دارد و این نوید بزرگی برای جوانان صاحب ایده و خلاق این استان محسوب می شود تا مسیر قرار گرفتن آنان در جمع صاحبان نوآوری و کارآفرینان کوتاهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha