کد خبر 228931
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

سه برابر شدن ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی در آینده‌ای نزدیک/ ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جذب می‌شوند

سه برابر شدن ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی در آینده‌ای نزدیک/ ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی جذب می‌شوند

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه تغییر میزان ظرفیت دانشگاه‌ها متناسب با شرایط جمعیتی برای هر رشته است، از سه برابر شدن ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: به‌دلیل کاهش هرم جمعیتی برخی تحولات مانند میزان ظرفیت دانشگاه‌ها متناسب با شرایط جمعیتی در رشته‌ها متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش عالی متناسب با ظرفیت‌های جمعیتی، ظرفیت رشته‌ها را کم یا زیاد خواهد کرد. آموزش عالی متناسب با نیازها  پاسخگو است و  با توجه به نیازها مجوزها فعال خواهند شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: الان منابع محدود هستند و تقاضا بیشتر خواهد بود. در این بازه زمانی نباید انتظار داشت که بودجه کافی داده شود؛ اما می‌توان با مدیریت منابع کارها را به خوبی پیش برد.

وی با بیان اینکه باید منابع زیادی برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی اختصاص پیدا کنند، اما دانشگاه‌ها با استفاده از بودجه مراکز آموزش عالی کار را جلو برده‌اند، تاکید کرد: برخی اماکن، قابلیت تبدیل شدن به خوابگاه‌های متاهلی را دارند و این کار توسط دانشگاه در راستای قانون جوانی جمعیت انجام شده است.

داداش‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: برخی دیگر از دانشگاه‌ها اقدام به ساخت خوابگاه‌های متاهلی کرده و پیش بینی شده است که در آینده نزدیک، سه برابر ظرفیت موجود خوابگاه‌های متاهلی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش جذب دانشجوی بین‌المللی در برنامه ششم وجود داشت و در برنامه هفتم نیز که هم‌اکنون در مرحله تصویب است، اظهار کرد: در این زمینه جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: حدود ۶ و نیم درصد از کل مقالات علمی جهان سهم مسلمانان است و در حوزه نوآوری و فناوری نیز این عدد به ۲ و نیم درصد است؛ این در حالی است که ۲۵ درصد از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل داده‌اند.

وی همچنین گفت: پردیس بین‌الملل دانشگاه‌ها محور جذب دانشجویان بین‌المللی و انجام امور این دانشجویان هستند، اما همه معاونت‌های دانشگاه در قبال دانشجویان بین‌المللی به اندازه دانشجویان ایرانی مسئول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha