کد خبر 228871
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

سردار هادیانفر در گفتگو با «حیات»:

نرخ جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد/ هیچ کد جریمه جدیدی به جدول افزوده نشد

نرخ جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد/ هیچ کد جریمه جدیدی به جدول افزوده نشد

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش نرخ جرایم رانندگی خبر داد و گفت: نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی به علت افزایش تورم بازدارندگی لازم را نداشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مدتی می شود که زمزمه های افزایش جرایم رانندگی به گوش می رسد. در واقع به باور پلیس راهور فراجا، چند سالی است که در مبلغ جرایم رانندگی خصوصا جرایم حادثه ساز هیچگونه بازنگری صورت نگرفته است و با توجه به افزایش نرخ تورم دیگر این جرایم بازدارندگی سابق را ندارد.

به اعتقاد فرماندهان پلیس راهور فراجا باید در کنار اقداماتی نظیر فرهنگ سازی و آموزش با متخلفان حوزه راهنمایی و رانندگی برخورد شود، لذا ضروریست که با افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی افزایش یابد.

متاسفانه بسیاری از مرتکبین جرایم حوزه رانندگی تصور می کنند هزینه ارتکاب تخلف به مراتب کمتر از رعایت آن است! از این رو دستگاه های ذی ربط پیگیر افزایش نرخ جرایم رانندگی بودند و در نهایت پس از اصلاحیات مورد نظر جدول نرخ جدید جرایم رانندگی اعلام شد.

12000 هزار نفر به علت تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص آخرین وضعیت افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: حقیقتا جرایم 60 تا 70 هزار تومانی دیگر بازدارندگی لازم را ندارد و ضروری بود که در نرخ جرایم رانندگی بازنگری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 12000 هزار نفر به علت تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند، افزود: بی انصافی است که عده ای معتقدند افزایش نرخ جرایم رانندگی به علت افزایش درآمدزایی دولت است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه افزایش جریمه تنها به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و از دست دادن جان مردم است، گفت: در ابتدا که بحث افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی مطرح شد قرار نرخ جرایم به طور کلی 6.17 درصد افزایش یابد اما با مخالفت پلیس راهور این افزایش به 3.1 درصد (تقریبا سه برابر) رسید.

هیچ کد جریمه جدیدی به جدول تخلفات افزوده نشده است

وی با اشاره به جرایم حادثه ساز مطرح کرد: با وزارت خانه های دادگستری، راه و کشور مکاتباتی صورت گرفته تا برای مجرمین حرفه ای راهنمایی و رانندگی مجازات هایی تعریف شد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: براساس روند موجود افزایش نرخ جرایم رانندگی در صورت تصویب دولت به پلیس ابلاغ می شود و پلیس راهور مکلف به اجرای آن می باشد. 

رئیس پلیس راهور فراجا در واکنش به برخی حواشی موجود درخصوص افزایش کدهای جریمه گفت: هیچ کد جریمه جدیدی به جدول تخلفات افزوده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha