کد خبر 228660
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

خواهر شهید رضایی در گفتگو با «حیات»:

اگر برادرم در کربلای پنج شهید نمی‌شد در سوریه شهید می‌شد + فیلم 

اگر برادرم در کربلای پنج شهید نمی‌شد در سوریه شهید می‌شد + فیلم 

خواهر شهید رضایی گفت: با توجه به خصوصیات اخلاقی و معنویتی که من از برادرم شنیده بودم، اطمینان دارم اگر برادرم در عملیات کربلای پنج شهید نمی‌شد در سوریه شهید می‌شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید حمیدرضا رضایی در سال 1346 متولد شد و در سال 1365 در منطقه شلمچه، عملیلات کربلای پنج و به یاران همرزمش پیوست.

زهرا رضایی خواهر شهید حمیدرضا رضایی در گفتگو با «حیات» گفت: برادرم در سال شصت و پنج، منطقه شلمچه درعملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمدند. 

وی در خصوص ویژگی های برادرش گفت: من در آن زمان کوچک بودم و خاطرات زیادی از او در حافظه‌ام نیست اما از خاطراتی که مادر و پدرم و اطرافیان از او تعریف می کنند معنویت، حسن خلق، اهمیت دادن به نماز و حجاب است؛ حتی در وصیت نامه‌شان مسئله رعایت حجاب را به نسل جوان تاکید کردند و از جوانان خواستند مسیر زندگی شهدا را سرمشق راه خود قرار دهند. 

خواهر شهید حمیدرضا رضایی ادامه داد: زمانی که برادرم شهید شد؛ مانند همه ی خانوده هایی که عزیزی را از دست می دهند غمی در سینه داشتیم اما از این لحاظ که برادرم شهید شد، برای من و خانواده سعادت و خوشی را به همراه داشت، برای من سعادتی است که توانستم به عنوان خواهر یکی از شهدا باشم.

وی در خصوص شهادت برادرش اینگونه توضیح داد: زمانی که برادرم جبهه بود مادرم چون سه تا از پسرانش در جبهه بودند نگران ایشان بود اما شهادت و مقام و مرتبه ای که برادرم کسب کرد توانست آن ناراحتی را از بین ببرد. ما هم راه ایشان را ادامه می دهیم.

زهرا رضایی همچنین گفت: برادرم نوزده سال سن داشت و دبیرستانی بود که تصمیم گرفت که باید به جبهه برود. با توجه به خصوصیات اخلاقی و معنویتی که من از برادرم شنیده بودم، اطمینان دارم اگر امروز بین ما بود، در جبهه‌های جنگ مانند سوریه و در کشورهای دیگر حضور داشت.

اگر برادرم در کربلای پنج شهید نمی‌شد در سوریه شهید می‌شد + فیلم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha