کد خبر 227793
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

سردار گودرزی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

کاهش ۶ درصدی ورودی جرم نسبت به سال گذشته

کاهش ۶ درصدی ورودی جرم نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: براساس آمارهای رسمی پلیس، آمار ورودی‌های جرم نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، این روزها سرقت در صدر جرایم خرد کشور قرار گرفته، به‌نحوی‌که مجرمان بسیاری به علت ارتکاب به آن مشمول مجازات شده‌اند.

آنچه که ضرورت این موضوع را روز به روز حساس‌تر می‌کند این است که سارقان پس از تحمل مجازات حبس و بازگشت به جامعه دوباره به صحنه جرم برگشته و مرتکب سرقت می‌شوند.

براساس بررسی های پلیسی اکثر سرقت های بزرگ و پیچیده توسط سارقان سابقه دار انجام می‌شود، لذا این پرسش در ذهن شهروندان ایجاد می‌شود که علت تکرار جرم توسط مجرمان چیست؟

سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که علت تکرار جرم توسط مجرمان سابقه‌دار و حبس کشیده چیست به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: طبیعتا ضروری‌است در این حوزه قانون‌گذاران با نگاه ویژه‌ای به این موضوع برخی از قوانینی که دارای بازدارندگی کافی نیست، را اصلاح کنند.

وی با اشاره به تعامل خوب دستگاه قضا با نیروی انتظامی مطرح کرد: دستگاه قضا همواره تمام تلاش خود را برای مقابله با مجرمین به کار می‌بندد. لذا سیستم قضایی در این خصوص تمام جدیت خود را به کار گرفته است تا سارقان و متهمان جرایم خشن دستگیر شده به‌هیچ عنوان حق استفاده از مرخصی را نداشته باشند و شامل بیشترین حد مجازات تعریف شده در قانون شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در واکنش به گلایه برخی از شهروندان نسبت به چرایی عدم رسیدگی ماموران پلیس آگاهی به پرونده سرقت‌های خرد بیان کرد: این را باید صراحتا اعلام کنم که نوع پرونده‌های سرقتی یا فرد شاکی برای ماموران پلیس آگاهی به هیچ عنوان مهم نبوده و ما همواره وظیفه خود می‌دانیم تا در اسرع وقت نسبت به رسیدگی پرونده‌های شاکیان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار سرقت در سراسر کشور به هیچ عنوان افزایش نیافته است، افزود: براساس آمارهای رسمی پلیس، آمار ورودی های جرم نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید براینکه پرونده اقدامات مجرمانه به طور ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حقیقت روند رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها پس از گزارش شاکی و تشکیل پرونده آغاز می شود اما نتیجه نهایی به شاکی پس از بررسی شواهد و دستگیری فرد به اشخاص اعلام می‌شود. به همین خاطر است که عده‌ای تصور می‌کنند به علت عدم تماس از سوی پلیس آگاهی در همان روزهای ابتدایی پرونده رها شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه عمدتا اطلاع رسانی های پیش از مورد در روند پرونده اخلال ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اموال بسیاری از شاکیان پرونده‌های سرقت پس از به نتیجه رسیدن و دستگیری سارق به فرد مسروقه تحویل داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha