کد خبر 227146
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد 

بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد 

بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار (آیین سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی) صبح امروز 24 آبان‌ماه با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کارشناسان و فعالان این حوزه، در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ۲۴ آبان و سالروز درگذشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی است، گفت: محافل قرآن در کتابخانه‌های عمومی در این مدت کوتاه به بیش از ۲۰۰ محفل در کشور رسید. در این محافل تلاش می‌شود که پیوند و انس بیشتری با قرآن برقرار شود. طرح کتابت قرآن، توسط اعضای کودک و نوجوان، یک نمونه، در هفته کتاب و کتابخوانی است که در حال اجراست.

وی با اشاره به وضیعت کودکان و نوجوانان مظلوم و بی‌پناه غزه، عنوان کرد: شهادت بیش از ۴۵۰۰ کودک بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی، رخدادی نیست که بشود به سادگی از آن گذشت و حتماً جنایت‌های این روزها با نتیجه قطعی پیروزی با مقاومت برادران و خواهران ما در غزه، به نتیجه می‌رسد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه تصریح کرد: هفته کتاب، فرصتی برای بازبینی سال گذشته و حضور رئیس جمهور در مراسم سال قبل است که باعث توجه بیش از پیش رسانه‌ها و مسئولان به حوزه کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن شد.

وی با بیان اینکه راهبردی که در دو سال گذشته آن را پیگیری کرده‌ایم، تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه‌های عمومی بود، اضافه کرد: دسترسی آسان به کتاب، سیاست دولت در راستای عدالت فرهنگی بود که کتابخانه مرکزی و کتابخانه سیار پیگیری می‌شود.

رمضانی همچنین خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهوری دو پروژه نیمه تمام تکمیل شد؛ بهره‌برداری از ۲ کتابخانه مرکزی استانی، ۱ کتابخانه مرکزی شهرستانی و سرعت گرفتن مابقی شد.

وی خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد: جناب آقای قالیباف، سازمان جوان ما با مسائلی در حوزه قانون‌گذاری مواجه شده که به آنها اشاره می‌کنم: اول، طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،بعد از تصویب در کمیسیون فرهنگی، در حال حاضر در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است و نیاز به حنایت شما دارد. دوم: ماده الحاقی که در برنامه هفتم توسعه با موضوع کتابخانه‌های عمومی امیدوارم در صحن به تصویب نهایی برسد؛ سوم: در برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ به مواردی از قبیل تقویت بودجه کتابخانه‌های عمومی و توسعه کتابخانه‌های جدی و توجه به دغدغه معیشتی همکاران‌مان در کتابخانه‌ها، نیاز به توجه و عنایت ویژه شما دارد.

بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha