کد خبر 227042
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

۵۰۰ کارگاه قرآنی و سبک زندگی برگزار می‌شود

۵۰۰ کارگاه قرآنی و سبک زندگی برگزار می‌شود

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری ۵۰۰ کارگاه و دوره سبک زندگی قرآنی بر پایه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از سازمان دارالقرآن الکریم حسین تقی پور امروز، سه شنبه ۲۳ آبان گفت: سازمان دارالقرآن الکریم در راستای گسترش فعالیت های آموزشی و گفتمانی در حوزه سبک زندگی قرآنی، برنامه های مختلف و متنوعی پیش بینی کرده است که عمده این فعالیت ها با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه تشکل ها و موسسات قرآنی مردم نهاد در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: در چند سال اخیر موضوع سبک زندگی قرآنی به صورت جدی در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت که شاهد نتایج و برکات این طرح در مجموعه هایی که آن را برگزار کرده اند، بوده ایم.

تقی پور اضافه کرد: درباره سبک زندگی که موضوعی تمدنی است، در مواجهه با نظام لیبرال دمکرات غرب هستیم که در این نوع از تفکر غربی که برگرفته از مبانی اومانیستی (اصالت انسان) است، ساحت و ساختار وجودی انسان را در دنیا و عالم ماده تعریف می کند. در این سبک زندگی تمام هدف غایی انسانی، تمتع از دنیا و ارضا کردن امیال حیوانی خود است. لذا آنچه که دربحث سبک زندگی اهمیت بیشتری دارد، مباحث نظری و معرفتی این حوزه است و تا زمانی که اندیشه و نظام فکری فرد بر پایه منابع و مبانی اسلامی یعنی قرآن، عترت و عقل سلیم شکل نگیرد، سبک زندگی مورد تایید اسلام محقق نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت پرداخت جدی به مباحث معرفتی سبک زندگی قرآنی، این مهم بعد از بررسی های کارشناسانه توسط اساتید و نخبگان این حوزه، برنامه محوری و محتوایی سازمان دارالقرآن الکریم در بحث سبک زندگی بر مبنای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از آثار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که این کتاب از اقدامات مهم و موثر مقام معظم رهبری در راستای احیای تفکر اسلامی و بازگوکننده پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.

معاون سازمان دارالقرآن الکریم افزود: از مهمترین ویژگی های این اثر می توان به ارائه نمایی از اندیشه اسلامی به جهانیان، ارائه نگاهی جامع از تفکر توحیدی با در نظر داشتن شئون مختلف زندگی بشر، ارائه نگاهی نو به مفاهیم دینی همچون ولایت، هماهنگی مباحث کتاب با سیره سیاسی - مبارزاتی امامان(ع) برای برقراری حکومت اسلامی، توجه کتاب به درد اصلی جوامع بشری و مسلمانان یعنی ضعف ایمان و همچنین آموزش شیوه تدبر و تعمق در قرآن به مخاطبان یاد کرد.

وی اضافه کرد: در کنار مباحث نظری و معرفتی سبک زندگی بر مبنای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، دوره ها و کارگاه های آموزشی متعددی در موضوع های مختلف سبک زندگی قرآنی همچون زن، خانواده، حجاب و عفاف، فرزند آوری، خودشناسی و خودسازی و رابطه درمانجویانه با قرآن از سوی این سازمان طراحی شده که بسیاری از این دوره های و کارگاه ها اکنون در سراسر کشور در مرحله اجرا قرار دارد.

تقی پور ادامه داد: این سازمان علاوه بر بهره مندی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، منابع و متون آموزشی دیگری همچون کتاب های ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با قرآن و عترت علیهم السلام، ارتباط انسان با خود و سایر انسان ها، ارتباط انسان با جهان هستی و کتاب های کارگاه موضوعی مثل زن، خانواده و ازدواج را تهیه و تالیف کرده که در اختیار مخاطبان دوره ها و کارگاه های آموزشی قرار می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: در مجموع در سال جاری بیش از ۵۰۰ کارگاه، دوره آموزشی و تربیت مربی سبک زندگی توسط این سازمان پیش بینی شده که امید است این اقدامات گام هایی در راستای تحقق سبک زندگی قرآنی در جامعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha