کد خبر 226870
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲

«حیات» گزارش می دهد؛

از وصیت شهید طهرانی مقدم تا مقاومت نیروهای فلسطینی

از وصیت شهید طهرانی مقدم تا مقاومت نیروهای فلسطینی

هفت دهه از مقاومت مردم مظلوم فلسطین برابر نیروهای رژیم صهیونیستی می‌گذرد و اینبار پاسخ موشکی نیروهای مقاومت، ثروت بزرگی است که یادگار دست خط‌ها و وصیت شهید حسن طهرانی مقدم است.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ یک ماه و نیم از جنایات جنگی و ناعادلانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی با بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و ... با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بیش از ۱۱۵۰۰ نفر از مردم بی‌گناه غزه را به شهادت رسانده‌اند و مقابل این کودک کشی‌ها، محور مقاومت جنایات صهیونیست‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته و در طول حدود چهل روز اخیر شاهد بودیم، گروه‌های مقاومت با حمایت برخی از کشورهای عربی با پرچمداری حزب‌الله لبنان، از مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان غزه حمایت کرده و به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی حمله کرده است.

با توجه به اینکه عملیات طوفان الاقصی با حملات پهپادی و راکتی آغاز شد، در نوع خود بی‌سابقه است. امروز دیگر فلسطین مانند دهه‌های گذشته، برخلاف باور جریان‌های غربی با سنگ نمی‌جنگد بلکه گفتمانش با نیروهای صهیونیستی به گفتمانی با موشک تبدیل شده و این همان توان نظامی و قوی است که دنیای متوحش صهیونیست‌ها را به گونه‌ای بهم ریخته که برای باورپذیری به‌دنبال نام کشور دیگری به‌عنوان حمایتگر فلسطین، می‌گردد؛ اما خوب می‌داند که این توانای همان بازدارندگی رژیم صهیونیستی است.

در روزهای که سالگرد پدر موشکی ایران را پشت سر می‌گذارنیم، جا دارد از شهید حسن طهرانی‌مقدم به نیکی یاد کنیم؛ شهیدی که میراث عظیمی برای ایران و همچنین محور مقاومت و مردم فلسطین به جای گذاشت. شهیدی که در بخشی از وصیتنامه‌اش تاکید می‌کند که «روی سنگ قبرم بنویسید: اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند». این میراث، امروز خود را به درستی در بهترین زمان ممکن نشان می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به دین و شرعیتش همیشه همراه مردم مظلوم دنیا و مسلمانان جهان بوده و در همه سال‌های بعد انقلاب تلاش داشته تا از هرگونه جنگ دوری کند و به خاک هیچ کشوری تجاوز نکند.

پس از جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی، توان موشکی نیروهای مقاومت پدیدار گشت و گمانه زنی‌ها درباره همکاری ایران با جبهه مقاومت آغاز شد اما تصاویر و شباهت موشک‌های حزب الله به موشک‌های ایران بخصوص در دو موشک بالستیک و کروز شدت یافت و همچنین مشابهت موشک کروز ضد کشتی حزب الله با نور ایرانی و موشک تشرین ارتش سوریه، با فاتح 110 ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

پدر موشکی ایران، در جنگ 22 روزه نیروهای مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2008  و 2009 در حالی که دولت‌های غربی، پشتیبان رژیم صهیونیستی بودند، هیچ‌گاه حمایت‌هایش را از نیروهای مقاومت دریغ نکرد و در همان هفته‌ها بود که دستخطی از شهید طهرانی مقدم به دست نیروهای مقاومت در غزه رسید و همان دستخط؛ دستورالعمل ساخت راکت‌ها و موشک‌هایی شد که بعدها بر سر اشغالگران صهیونیستی فرو آمد.

از آن روزها سال‌ها می‌گذرد و پدر موشکی ایران زنده نیست تا مقاومت و شجاعت، نیروهای مقاومت را که بسیار موفقیت آمیز و با نفوذ بود را ببیند؛ مقاومتی که با استفاده از راکت‌ها و سلاح‌های خود ساخته نیروهای مقاومت و جوانان فلسطین، توانست؛ تانک‌های مرکاوا و مراکز نظامی زیادی را منهدم کند.

شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران، امروز برای محور مقاومت ارث بزرگ به‌جای گذاشت. در حال حاضر دیگر مردم مظلوم فلسطین دست خالی نیست و وصیت این شهید بزرگوار هر روز مقابل با این رژیم کودک‌کش تداعی می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha