کد خبر 226370
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

نصیری در گفتگو با «حیات»:

احتمال وقوع زلزله در تهران/ آیا پایتخت به تلی از خاکستر تبدیل می‌شود؟ +فیلم

احتمال وقوع زلزله در تهران/ آیا پایتخت به تلی از خاکستر تبدیل می‌شود؟ +فیلم

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از احتمال وقوع زلزله در تهران خبر داد و گفت: نباید اینگونه تصور کنیم که تهران پس از وقوع زلزله به تلی از خاکستر تبدیل می شود و همه شهروندان جان خود را از دست می‌دهند.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه شرکت ملی گاز اقدامات بسیار مثبتی را برای مواقع زلزله پیش بینی کرده است به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: شرکت ملی گاز در واقع در ایستگاه های خود شتاب نگارهایی را نصب کرده است که در مواقع زلزله و لغزش به طور اتوماتیک شبکه گازرسانی را با هدف جلوگیری از انفجار و خطرهای پیش رو قطع می کند.

وی از احتمال وقوع زلزله در تهران خبر داد و افزود: به طور میانگین تهران هر 100 الی 150 سال یکبار زلزله ای با مقیاس 5 ریشتر به بالا را به ثبت رسانده است و بروز این اتفاق طبیعی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح کرد: با وجود احتمال وقوع زلزله در تهران نباید تصور کنیم که تهران پس از وقوع زلزله به تلی از خاکستر تبدیل می شود و همه شهروندان جان خود را از دست می دهند.

نصیری با بیان اینکه این عددسازی ها و بزرگ نمایی ها درخصوص وقوع زلزله تهران به هیچ عنوان صحیح نمی باشد، گفت: متخصصان بسیاری در سازمان پیشگیری مدیریت بحران مستقر هستند که همواره آخرین وضعیت بومی، شهرسازی و ایمن سازی ها را رصد می کنند، لذا اگر قرار است تحقیقات جامع دانشگاهی نیز انجام شود اطلاعات توسط ما جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: اینکه بخواهیم صرفا براساس حدسیات غیر مبتنی بر شواهد علمی معتبر به دیتاسازی و انتشار آن بپردازیم اقدام حرفه ای و پسندیده ای نیست. لذا در صورت لزوم از ظرفیت قوه قضاییه به منظور برخورد با شایعه سازان و افرادی که باعث ایجاد ناراحتی و تشویش اذهان عمومی می شوند استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطر نشان کرد: قطعا وضعیت شهر تهران نیز عاری از مشکل و مطلوب نیست. شهر تهران با نقطه مطلوب خود در حوزه تاب آوری شهری و آمادگی فاصله معناداری دارد اما روند ما در نمودار نسبت به گذشته بهبود یافته و رو به تعالی است، اما به قدری فاصله بسیار هست که هرچقدر سریع حرکت کنیم در فاصله کوتاه مدت به نقطه مطلوب نخواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha