کد خبر 225871
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

وصیتنامه شهدا درسی عمیق برای نسل‌های آینده

وصیتنامه شهدا درسی عمیق برای نسل‌های آینده

کریمیان در کنگره شهدای فرهنگیان با اشاره به نقش جامعه فرهنگی برای تربیت نسل آینده کشور گفت: معلمان شهید با وصیتنامه‌های ارزشمند خود درس‌های عمیقی از موضوعات تربیتی از خود، برای نسل های آینده به یادگار گذاشتند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کنگره شهدای فرهنگیان صبح امروز 16 آبان‌ماه با حضور سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و زهرا پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه در این نشست از معلمین تازه وارد به سازمان آموزش و رورش دعوت بعمل آمد تا با جوهر وجودشان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، گفت: جامعه فرهنگیان در بین همه اقشار جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه از  پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نقش‌آفرینی جامعه فرهنگی ( معلمین و دانش آموزان) در هشت سال دفاع مقدس بودیم اظهار کرد: تقدیم پنج هزار شهید معلم و دانش آموز ما گواه بی ادعای است که نقش بی بدیل آنان را در دفاع و در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی رقم، زده است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه جامعه فرهنگی ما برای تربیت نسل آینده کشور از هیچ کوششی فروگذار نیستند، عنوان کرد: معلمین ما در تلاشند تا نسلی متعهد به اخلاق اسلامی را برای آینده کشور تربیت کنند.

وی افزود: در حوزه دانش‌آموزی ۳۶ هزار دانش آموز شهید در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیم  ایران عزیزمان شد. معلمان نقش اثرگذاری را ایفا می کنند و انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است.

کریمیان گفت: معلم ها در دوران جنگ هشت ساله با تعامل؛ هم نبرد با دشمن را سرلوحه کارشان قرار می دادند و هم از کلاس های درس در پشت خاکریزها غافل نمی شدند. معلم ها به وظیفه ذاتی خود در پشت خاکریزها نیز عمل می کردند.

مدیر آموزش و پروش تهران با اشاره به ایستادگی مردانه مردم غزه تصریح کرد:  معلمان شهید درس ایثار و ازخودگذشتگی را در طول تاریخ برای سایر دانش آموختگان به جای گذاشتند تا درسی باشند برای معلمان و دیگر شهدا. 

وی عنوان کرد: معلمان شهید با وصیتنامه‌های ارزشمند خود درس‌های عمیقی از موضوعات تربیتی از خود برای نسل های آینده به یادگار گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha