کد خبر 225215
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

 پیام سازمان نظام پرستاری به مناسبت سیزدهم آبان

 پیام سازمان نظام پرستاری به مناسبت سیزدهم آبان

سازمان نظام پرستاری کشور در پیامی، فرا رسیدن سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار را تبریک گفت.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سیزدهم آبان هر سال یادآور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.

روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه، در قلب تپنده دانش، ایمان و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز سیزدهم آبان ۱۳۴۳نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

همانگونه که شهادت دانش آموزان ایرانی در سیزدهم آبان سال ۱۳۵۷در راه بیان خواسته‌های برحق ملت ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان داد، که استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می‌کشاند.

 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در سال ۱۳۵۸نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد.

این تجربه گران‌سنگ استبداد و استکبارستیزی، تکلیف سنگینی بر دوش اصحاب علم و دانش و دانشگاهیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌نهد و بر ما واجب می‌سازد که با تکیه بر تعهد و دانش برخاسته از ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha