کد خبر 224500
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

اخذ پروانه فعالیت منوط به پذیرش در آزمون صلاحیت حرفه‌ای

اخذ پروانه فعالیت منوط به پذیرش در آزمون صلاحیت حرفه‌ای

رئیس سازمان نظام روان شناسی ایران گفت: اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره از درگاه ملی بسته است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ علی فتحی، رئیس سازمان نظام روان شناسی ایران در نشست خبری در خصوص  برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران گفت: این آزمون در جهت صلاحیت حرفه ای برگزار و اخذ پروانه فعالیت برگزار می شود.

وی توضیح داد:  برای اینکه پروانه کار تخصصی روانشناسی و مشاوره  صادر شود  باید شرایطی مانند عضویت در سازمان، دارای مدرک تحصیلی ارشد و دکتری و کسب حد نصاب آزمون صلاحیت حرفه ای  داشته باشد  و در مصاحبه بعد از آزمون مورد پذیرش ارزیابی قرار می گیرد.

فتحی تاکید کرد: اکنون درگاه مجوز پروانه فعالیت برای روانشناسان و مشاوران بسته است و با برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای و مصاحبه می توانند وارد درگاه و مدارک خود را بارگذاری  شده و مجوز دریافت کنند.

وی تاکید کرد: ضرورت فعالیت به عنوان روانشناس و مشاوره منوط به اخذ مجوز از سازمان روانشناسی و مشاوره است و در غیر اینصورت فعالیت آنها غیر قانونی
است.

به گفته فتحی، بحث بازرسی دفاتر و کلینیک های روانشناسی در این دوره جدی گرفته می شود و  معاونت انتظامی و رسیدگی به تخلفات سازمان نظام روانشناسی آماده دریافت شکایت مردم را دارد و موارد خلاف قانون را بررسی می کند.

وی ادامه داد: افراد قبل از مراجعه به روانشناس می توانند از سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استعلام بگیرند تا دچار مشکل نشوند و بصورت آنلاین پیامک برای گیرنده خدمت از سوی سازمان ارسال می شود تا میزان رضایت از روانشناس مربوطه اعلام کند.


فتحی در مورد تعرفه های خدمات روانشناسی و مشاوره گفت: ۲۳۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد و ۲۷۰ برای دکتری روانشناسی و مشاوره هزینه ویزیت بر اساس مصوبه دوات است، ابعاد تعرفه خدمات گسترش بابد.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد افراد جامعه به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها به مشاوره و روانشناس مراجعه می کنند که سعی داربم پوشش بیمه ای این خدمات را گسترش دهیم .

فتحی افزود: در عین حال برخی هزینه های جانبی دفاتر روانشناسی و مشاوره زیاد است و برخی از همکاران بیش از تعرفه تعیین شده از بیمار هزینه دریافت می کنند که امیدواریم سال آینده تعرفه منطقی تر شود.

پرویز آزاد فلاح معاون نظام روانشناسی و مشاوره نیز گفت: اگر روانشناسان و مشاوره فخر بفروشد با توجه به نقش مهمی که ایفا می کنند در برابر جامعه مخدوش می شود و برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در این جهت بیشتر انجام می شود.

تیر و دی ماه زمان برگزاری آزمون

وی با اشاره به اینکه آزمون صلاحیت حرفه ای متقاضیان کار در حوزه روانشناسی و مشاوره ۲ بار در سال برگزار می شود، ادامه داد:  این آزمون هر سال اواسط تیر و دی با اجرای سازمان سنجش و آموزش کشور، برگزار می شود .

وی تاکید کرد: صلاحیت و ارزیابی علمی آزمون مورد تاکید ما است و شرکت کنندگان بعد از پذیرش و کسب حد نصاب نمره وارد فاز مصاحبه می شوند.

وی گفت: توانمندسازی و بازآموزی روانشناسان امری مهم است، از اساتید دانشگاهی می خواهیم در این جهت به ما کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha