کد خبر 224339
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به «حیات» خبر داد؛

مخابره پیام قالیباف از سوی کمیسیون امنیت ملی به روسای کشورهای اسلامی

مخابره پیام قالیباف از سوی کمیسیون امنیت ملی به روسای کشورهای اسلامی

عمویی گفت: اعزام دو هیئت از کمیسیون امنیت ملی مجلس با هدف انتقال پیام محمد باقر قالیباف و در راستای حمایت از مردم فلسطین و یافتن راهکاری برای به پایان رساندن این جنایات از سوی صهیونیست‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ تحولات اخیر در فلسطین سبب شد تا کشورهای زیادی برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش به نشان اعتراض به خیابانها آمده و خواستار توقف جنگ شوند. این خیزش در کشورهای اسلامی به گونه‌ای بود که مقامات کشورها برای به پایان رساندن این جنایات و کودک کشی از سوی رژیم صهیونیستی با یکدیگر دیدار کردند.

در ساعات اولیه عملیات «طوفان الاقصی» که به دلیل جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی به نمازگزاران، زنان و کودکان در مسجد الاقصی شکل گرفت، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقامات نظامی و دولتی نسبت به این جنایات واکنش نشان داده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند. جمهوری اسلامی ایران از دیر باز حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و در روزهای که مردم جهان نظاره گر وضعیت اسفناک مردم غزه بودند، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به وظیفه ذاتی خود عمل کرده جلسات و نشست های مختلفی را نسبت به آخرین وضعیت غزه برگزار کرد. از جمله اقداماتی که کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی انجام داد، میزبانی از سفرای کشورهای اسلامی در تهران بود که بلندترین پیام را به همه کشورهای اسلامی در حمایت از مظلوم ترین مردم دنیا، مخابره کرد و دومین اقدام این کمیسیون، مخابره پیام رئیس قوه مقننه به روسای کشورهای اسلامی است.

در این خصوص کمیسیون امنیت ملی دو هیئت متشکل از ابراهیم عزیزی نائب رئیس، مرتضی محمودوند، سید احمد آوایی را به عراق، سوریه و  لبنان و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون، سارا فلاحی، یعقوب رضازاده، شهریار حیدری را راهی قطر و روسیه کرد.

ابوالفضل عمویی سخنگویی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عملیات طوفان الاقصی ریشه در بی عدالتی و دست های حمایت کننده رژیم صهیونیستی دارد. رژیمی که در تمام این سالها دست از کشتار بی رحمانه زنان و کودکان فلسطینی برنداشته و با بی حرمتی به مقدسات مسلمانان باعث برفروختن آتش درون آنها شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی کشو با اسماعیل هنیه و کادر رهبری حماس؛ همچنین دیدار ایشان در سفرهای پیش رو با همتایان روسی در مجلس دوما و وزارت خارجه روسیه، در راستای یافتن راهکاری برای به پایان رساندن این جنایات از سوی صهیونیست ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعزام دو هیئت از کمیسیون امنیت ملی مجلس با هدف انتقال پیام محمد باقر قالیباف صورت گرفت که حضور رئیس کمیسیون و نائب رئیس در این دو هیئت دلیل بر تاکید آنها در حمایت از مردم مظلوم فلسسطین است.

وی در ادامه بیان کرد: توجه بهارستان نشینان به آلام مردم غزه و آتش بس هر چه سریعتر در این منطقه از خواسته های مردم ایران است که از طریق نمایندگانمان به گوش روسای کشورهای دیگر مخابره شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha