کد خبر 224141
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

بیش از 18 کاروان در بلاتکلیفی برای سفر به عتبات به سر می‌برند

بیش از 18 کاروان در بلاتکلیفی برای سفر به عتبات به سر می‌برند

با بروز مشکل فنی در فرودگاه نجف، سفر بیش از 18 کاروان که قرار بود به صورت هوایی عازم عتبات شوند، تاکنون لغو شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛بر اساس گزارشات ثبت شده تا شهریورماه سال جاری، بیش از ۱۲۰ هزار مسافر از ۲۳ ایستگاه پروازی به عراق اعزام شده‌اند؛ همچنین امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی حضور زائران ایرانی در اربعین بوده ایم و چهار میلیون نفر زائر از مرزهای شش گانه کشور خارج شدند.

اکنون نیز سفر هوایی به عتبات در ماه‌های اخیر نسبت به گذشته با افزایش تقاضا روبرو شده است؛ به طوری که روزانه بیش از ۱۵ کاروان به صورت هوایی عازم زیارت عتبات می‌شوند.

روز گذشته با بروز مشکل فنی در فرودگاه نجف، همه پروازها به این فرودگاه لغو شد. تاکنون بیش از ۱۸ کاروان که قرار بود از روز گذشته عازم نجف شوند، امکان اعزام را نداشته و زائران این کاروان‌ها در بلاتکلیفی هستند.

با توجه به بروز مشکل در فرودگاه نجف، بیش از ۱۳ کاروان هوایی که در عراق حضور دارند، منتظر بازگشت به کشور هستند. برخی از کاروان‌ها از بازگشت زائران سفر هوایی از طریق فرودگاه بغداد خبر داده‌اند، اما هنوز کاروان‌ها در عراق حضور دارند. یکی از دفاتر زیارتی از تلاش برای بازگشت پنج کاروان هوایی عتبات از طریق فرودگاه بغداد در روز جاری خبر داده است.

صالحی، مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اینباره به فارس گفت: این لغو پروازها به دلیل بروز ناگهانی مشکل در باند فرودگاه نجف رخ داده است. فرودگاه امام خمینی (ره) با همکاری سازمان هواپیمایی این آمادگی را دارد در صورت درخواست هر یک از ایرلاین‌هایی که به مقصد نجف پرواز داشته اند برای تغییر مسیر به بغداد موافقت کند.

پروازهای به مقصد نجف که توسط شرکت‌های هواپیمایی کنسل شده است شامل موارد زیر است:

الف) پروازهای خروجی: 

CPN۷۹۰۰
IRC ۵۸۴
IRA ۵۳۲۵
IRA ۵۳۱۹
VRH ۶۸۱۳ 
ب) پروازهای ورودی
CPN ۷۹۰۱
IRC ۵۸۵
IRA ۵۳۲۴ 
IRA ۵۳۱۸
VRH ۶۸۱۴

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال حاضر شرکت هواپیمایی زاگرس درخواست  CHG ROUTE به مقصد بغداد را دارد.

گفتنی است هزینه سفر به عتبات در این دوره برای اعزام‌های زمینی از حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون تومان و برای اعزام‌های هوایی از حدود ۱۳ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha