کد خبر 223713
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

مدیرعامل بهشت زهرا (س) در گفتگو با «حیات»:

مرمت و بهسازی قبور شهدا تا سال آینده به اتمام خواهد رسید + فیلم

مرمت و بهسازی قبور شهدا تا سال آینده به اتمام خواهد رسید + فیلم

تاجیک از شروع مرمت و بهسازی قبور شهدا و اتمام آن تا سال آینده خبر داد.

محمدجواد تاجیک مدیرعامل بهشت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره مرمت و بهسازی قبور شهدا گفت: این موضوع از وظایف ذاتی شهرداری ها در قانون جامع ایثارگران است. مرمت مستمر یعنی ما موظف هستیم فضای گلزار شهدا را از فرسودگی دربیاوریم. طرح مرمت و بهسازی بر اساس نیازی که از سوی خانواده ها ایجاد شده بود مطالعه، طراحی شده و سپس به صورت نمونه در قطعه 50 انجام شده است.

وی در ادامه افزود: چارچوب این کار بر اساس منویات مقام معظم رهبری و ملاحظات ایشان انجام شده است از جمله اینکه سنگ مزار، حجله، آثار و نماد شهید که از گذشته خانواده آنجا گذاشته بودند؛ حفظ شود. این طرح با حفظ این چارچوب نسبت به مناسب سازی مسیرها، محیط پیرامونی قبور، مناسب سازی سایبانها، احیای فضای سبز و ایجاد روشنایی شروع شده و کل قطعات شهدا را شامل خواهد شد.

تاجیک عنوان کرد: اولین بلوک بهسازی شده در قطعه 50 و در زمستان 1401 بود؛ سپس مطالعه تکمیل‌تر شد و کمتر از یکسال دیگر به اتمام خواهد رسید. در این مسیر خانواده هایی که از قبل توجیه شده اند، همراهی می کنند و ممکن است خانواده هایی در دسترس نبوده تا طرح را به صورت کامل برایشان توضیح بدهیم و در این مسیر نگرانی هایی داشته باشند که قبر آسیب ببیند یا آثار شهید از گذشته از میان برود که ما توضیح دادیم آثار شهید حفظ خواهد شد و نیمکت هم توزیع عادلانه ای صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) تشریح کرد: در این مسیر تخریبهایی شروع شده است و عده ای اخبار غیرواقعی به خانواده شهدا می دهند که ممکن است قرار باشد قبور سه طبقه شده یا قبور جابجا شوند؛ اما هرکدام از خانواده ها که نگرانی هایی داشته اند به آنان توضیحاتی داده شده است و در عمل دیدند که اتفاقی نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha