کد خبر 223665
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا: خوب، بد، زشت

بررسی وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا: خوب، بد، زشت

هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان فوتبال ایران به پایان رسید، این درحالی است که در این هفته دو تیم پرسپولیس و سپاهان در رده‌ دوم گروه خود باقی ماندند اما نساجی در وضعیت نامناسبی در جدول قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با برگزاری تقابل پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، این هفته از مسابقات برای نمایندگان فوتبال ایران به پایان رسید و حالا می‌توان برآیند بهتری نسبت به وضعیت سه تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی در پایان دور رفت مسابقات و شانس صعود هرکدام از این دو تیم داشت. لازم به ذکر است که تیم فوتبال سپاهان یک دیدار معوقه مقابل الاتحاد دارد و تنها دو دیدار انجام داده و بررسی وضعیت این تیم باید با توجه به این نکته قرار بگیرد.

در حال حاضر پرسپولیس وضعیت خوبی برای صعود دارد، سپاهان اوضاعش مطمئن نیست و نیاز به نتایج بهتری در دور برگشت دارد و اوضاع نساجی هم به هیچ وجه خوب نیست. به این بهانه به بررسی وضعیت این سه تیم در گروه‌هایشان پرداختیم:

گروه C: همه چیز در گرو بازی معوقه

بررسی وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا: خوب، بد، زشت

تیم فوتبال سپاهان با 4 امتیاز از دو بازی و شرایط بهتری که نسبت به نیروی هوایی عراق دارد با امتیاز مساوی با این تیم در رده دوم جدول گروه قرار گرفته است. تفاوت وضعیت دو تیم در آن است که سپاهان از 2 بازی این امتیازات را کسب کرده و نیروی هوایی سه بازی کامل خودش را انجام داده و اینکه شرایط کدام تیم بهتر است را نتیجه دیدار برگزار نشده سپاهان و الاتحاد در هفته دوم مشخص خواهد کرد.

اگر سپاهان این دیدار را واگذار کند اوضاعش کمی خطرناک خواهد شد و تساوی می‌تواند آنها را یک گام به صعود نزدیک کند و اگر سپاهان موفق شود الاتحاد را شکست دهد که اوضاعش خیلی خوب خواهد شد و حتی شانس صعود به عنوان سرگروه را دارد. اوضاع سپاهان در این گروه می‌توان گفت بد نیست ولی خیلی هم مطمئن نیست و لازم است شاگردان مورایس کمی احساس خطر کنند. به نظر می‌رسد حذف آلمالیق و صعود الاتحاد را باید قطعی دانست و رقابت برای کسب دیگر سهمیه گروه را باید بین سپاهان و نیروی هوایی دانست. سپاهان 4 بازی در پیش دارد که در 3 دیدار آن میزبان است و این نکته و پوئن مثبتی برای آنها محسوب می‌شود. 3 تساوی و یک برد مقابل آلمالیق هم می‌تواند نتایج مناسبی برای صعود سپاهان باشد.

گروه D: اوضاع خطرناک است

بررسی وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا: خوب، بد، زشت

نساجی که کارش را برخلاف سپاهان و پرسپولیس در این دور مسابقات با شکست آغاز کرده، اصلاً اوضاع خوبی در جدول گروه ندارد و حتی پتانسیل این را دارد که در هفته چهارم مسابقات خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد. شاگردان مهدی رحمتی که حتی در لیگ برتر هم اوضاع قابل قبولی ندارند یک برتری مقابل نماینده هند در ابتدا کسب کردند و دو بازی بعدی مقابل الهلال و نوبهار را با شکست پشت سر گذاشتند.

نساجی سه بازی در دور برگشت در پیش دارد و 4 امتیاز از دو تیم سرگروه جدول گروه D عقب است و جبران این عقب ماندگای در 3 بازی کار بسیار دشوار و حتی دور از ذهنی است. آنها اگر در هفته چهارم و در ایران بتوانند نوبهار را شکست دهند کمی امیدوارتر به ادامه رقابت‌ها خواهند پرداخت ولی اگر نتیجه‌ای جز پیروزی حاصل شود باید در انتظار حذف زودهنگام از مسابقات باشند.

گروه E: صعود در دسترس

بررسی وضعیت سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا: خوب، بد، زشت

در گروه E مسابقات شکاف طبقاتی عمیقی میان دو تیم اول و دوم و دو تیم دیگر وجود دارد. یک تیم 9 امتیاز و یک تیم 6 امتیازی و دو تیم دیگر یک امتیازی هستند پس عملاً باید صعود پرسپولیس را در دسترس دانست. سرخپوشان بار دیگر باید به مصاف استقلال تاجیکستان بروند و برتری در این بازی صعود را قطعی خواهد کرد چرا که به احتمال زیاد النصر هم نتیجه را به الدحیل واگذار نخواهد کرد و بعد از آن رقابت‌های دو هفته پایانی به رقابت برای سرگروهی ختم خواهد شد. پرسپولیس احتمالاً به عنوان تیم دوم گروه صعود خواهد کرد و اگر می‌خواهد سرگروه باشد باید علاوه بر نتایج خوب مقابل استقلال و الدحیل، النصر را در عربستان شکست دهد و این برتری با نتیجه‌ای بهتر از آنچه در ورزشگاه آزادی رخ داد باید صورت بگیرد که کمی دور از ذهن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha