کد خبر 223272
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

کسب رتبه دوم سیستان و بلوچستان در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن

کسب رتبه دوم سیستان و بلوچستان در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد استان های در 6 ماه نخست سالجاری از سوی سازمان ملی زمین و مسکن این استان رتبه دوم کشور را در تامین زمین ودر عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن کسب کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عطاء اله اکبری امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: این ارزیابی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه برخط داشبورد مدیریتی انجام شده و در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که توسط سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد این استان به عنوان دومین استان برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمین موردنیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.گفت: تمرکز بر کار و مدیریت جهادی، بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای انسانی و همچنین نظارت بر اجرای طرح های در دست اجرا از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در نهضت ملی مسکن است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان همچنین رتبه نخست املاک را در طرح نهضت ملی مسکن کسب کرد، اظهار داشت: تا کنون زمین برای ساخت ۱۷۸ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در برنامه چهار ساله تامین شده که این تعداد فراتر از برنامه پیش‌بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است.

وی تاکید کرد:با توجه به اینکه تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از پیشی گیرد تا قیمت مسکن کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف بویژه جوانان و زوج‌های جوان می‌توان قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند این استان با تامین اراضی موردنیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده پیشتاز اجرای این طرح در کشور بشمار می رود.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از عزم جدی این استان جهت ساخت طرح‌های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبرداد و تصریح کرد: تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغالزایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

اکبری با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع نام‌نویسی کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha