کد خبر 222901
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

راوی کتاب «مجتبی» در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

توصیه رهبر معظم انقلاب به جانبازان علت نگارش کتاب «مجتبی»

توصیه رهبر معظم انقلاب به جانبازان علت نگارش کتاب «مجتبی»

شاکری گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به جانبازان فرمودند که شما خودتان وسط میدان حادثه هستید فلذا حس های قوی تری دارید و بهتر می توانید بنویسید. توصیه ایشان باعث شد من برای نگارش کتاب «مجتبی» دست به قلم شوم.

مجتبی شاکری، جانباز روشندل، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و راوی کتاب «مجتبی» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با اشاره به اینکه خاطرات جانبازان مانند گنجی است که نیاز به بازگو کردن دارد، گفت: به دلیل اینکه در دوره ای مسئولیت های فرهنگی گوناگونی داشتم، متناسب با همین موضوع برخی از نویسندگان را به خدمت مقام معظم رهبری برده بودیم. در آنجا حضرت آقا به نویسندگان توصیه کردند که به موضوع زندگی ایثارگران و جانبازان ورود کنید.

وی ادامه داد: جمعی از جانبازان نیز در این جلسه حضور داشتند، رهبر معظم انقلاب خطاب به ایشان فرمودند که شما جانبازان خودتان در وسط میدان حادثه هستید فلذا حس های قوی تری دارید و بهتر می توانید بنویسید. توصیه ایشان باعث شد من برای نگارش کتاب «مجتبی» دست به قلم شوم.

شاکری عنوان کرد: من در دوره های داستان نویسی آقایان سرشار، ایرانی و فراست شرکت کرده بودم و از سال 1380 به نگارش یادداشت های روزانه می پرداختم. بخشهایی از آن را در قالب کتاب «مجتبی» به نگارش درآوردم. کتابی که اکنون با عنوان مجتبی منتشر شده است مروری بر زندگی بنده از بدو تولد تا سال 80 است که بقیه آن در مجلد دیگری در آینده گردآوری خواهد شد. در زمینه نگارش کتاب یادداشتهای نویسندگان و شخصیتهای معروف را مطالعه کردم که در مجموع به قالب یادداشت رسیدم.

توصیه رهبر معظم انقلاب به جانبازان علت نگارش کتاب «مجتبی»

راوی کتاب «مجتبی» با اشاره به اینکه نسخه صوتی کتاب هنوز آماده نشده است. گفت: سعی کردم به گونه بنویسم که انتظار مخاطب را برآورده سازد. یادداشتهای روزانه ام تاکنون 26 دفتر 200 برگ شده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در نمایش مقام همسران جانبازان کوتاهی شده است، تشریح کرد: قبل از چاپ کتاب را به بیش از 58 نفردادم که مطالعه کنند و همگی در پررنگ کردن نقش همسرم در این کتاب متفق القول بودند؛ در حقیقت اگر همسرم نبود هیچ کدام از فعالیتهای روزانه ام را نمی توانستم انجام دهم. پشت جلد کتاب نیز جمله ای که امام راحل (ره) درباره ایشان فرموده بودند، آورده شده است. 

توصیه رهبر معظم انقلاب به جانبازان علت نگارش کتاب «مجتبی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha