کد خبر 222862
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

آمار خبرنگاران کشته شده در غزه تا امروز

آمار خبرنگاران کشته شده در غزه تا امروز

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران اعلام کرد: از کشته شدن ۲۲ خبرنگار که ۱۸ تن از آنها فلسطینی و ۲ اسرائیلی و یک لبنانی هستند، اطمینان حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات،  کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرد که بیش از ۲۰ خبرنگار از زمان آغاز درگیری اخیر میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

خبرگزاری تاس نیز گزارش داد که تا روز ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) دست کم ۲۲ خبرنگار در میان بیش از ۴۰۰۰ قربانی این درگیری از هر دوطرف هستند.

به گزارش آرتی عربی؛  کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه نگاران در بیانیه ای اعلام کرد که از کشته شدن ۲۲ خبرنگار که ۱۸ تن از آنها فلسطینی و ۲ اسرائیلی و یک لبنانی هستند، اطمینان حاصل شده است. بر اساس این بیانیه، ۸ خبرنگار زخمی و سه تن دیگر بازداشت یا مفقود شده اند.

این کمیته تاکید دارد که خبرنگاران در سمت غزه با خطرات فوق العاده زیادی برای پوشش بحران ناشی از حملات ویرانگر ارتش اسرائیل، قطع ارتباطات و قطع گسترده برق مواجه هستند.

این کمیته عنوان کرد: «گزارش های تأیید نشده بسیاری درباره کشته و زخمی شدن، مفقودی، بازداشت یا تهدید شدن روزنامه نگاران و همچنین آسیب رساندن به دفاتر رسانه ای و منازل خبرنگاران وجود دارد که در حال بررسی هستیم.

بهادری جهرمی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛  در رابطه با کشته شدن خبرنگاران که وظیفه خود را انجام می دهند گفت: قواعد حقوقی بین المللی حمله به خبرنگار را ممنوع و محکوم می کند زیرا فردی که درگیر تهیه خبر بوده و گزارشگر است نباید مورد هجمه قرار گیرد.

وبگاه خبری فلسطین الیوم نیز نوشت؛ ۱۴ روز از حملات اشغالگران صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه گذشت و در این مدت (تا دیروز جمعه) ۴۱۳۷ فلسطینی شهید و ۱۳۱۶۲ نفر مجروح شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha