کد خبر 222447
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تفاوت رفتار سازمان لیگ در قبال دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

تفاوت رفتار سازمان لیگ در قبال دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در برنامه‌ای که سازمان لیگ برتر اعلام کرده، تیم فوتبال سپاهان باید در فاصله کمی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دور بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر که تقریباً به نیمه‌های نیم فصل نخست رسیده است از ابتدا تا کنون دستخوش تغییرات و تعطیلی‌های زیادی بوده که به واسطه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و اردوهای تیم ملی در تقویم فیفا رقم خورده و همچنان به خاطر فشردگی برنامه مسابقات تغییراتی در پیش دارد که باعث شده مسئولان سازمان لیگ در تهیه تقویم مسابقات به مشکل بخورند.

در این راستا طبق برنامه‌ای که اخیراً اعلام شده موردی پیرامون دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شکل گرفته که در فضای مجازی واکنش‌های منفی به دنبال داشته و اعتراض‌هایی به آن صورت گرفته که طی آن سازمان لیگ به تبعیض قائل شدن میان سپاهان و پرسپولیس متهم شده است.

ماجرا از آن قرار است که هم پرسپولیس و هم سپاهان باید روز 6 آذرماه در مسابقات آسیایی به میدان بروند، سپاهان در خانه میزبان نیرو هوایی عراق است و پرسپولیس هم در عربستان به مصاف النصر خواهد رفت. این دیدارها با هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر تداخل دارد و به همین دلیل سازمان لیگ یکی از دیدارها را به تعویق انداخته است.

تفاوت رفتار سازمان لیگ در قبال دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

تفاوت رفتار سازمان لیگ در قبال دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در این هفته از رقابت‌ها سپاهان باید به مصاف استقلال خوزستان برود و پرسپولیس هم در خانه میزبان نساجی مازندران است. در اینجا سازمان لیگ اقدام به تعویق طولانی مدت بازی پرسپولیس مقابل نساجی کرده است ولی برنامه دیدار سپاهان با استقلال خوزستان همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

تفاوت رفتار سازمان لیگ در قبال دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در اینجا و در توجیه برنامه ریزی سازمان لیگ ممکن است این دلیل مطرح شود که پرسپولیس باید به عربستان سفر کند و سپاهان در خانه بازی دارد ولی در کنار آن باید این موضوع را هم در نظر گرفت که سپاهان باید در هفته یازدهم لیگ برتر برای تقابل با استقلال خوزستان به اهواز سفر کند و تقابل پرسپولیس با نساجی در تهران است و تفاوتِ میان سپاهان و پرسپولیس در تقابل آسیایی و داخلی خودشان در اینجا فاصله سفر به خوزستان تا سفر به عربستان است. ضمن اینکه اگر در نظر بگیریم پرسپولیس باید به مصاف یک تیم آسیایی دیگر برود و این موضوع باعث شده مسئولان سازمان لیگ دلیل محکم‌تری برای تعویق زمان بازی بیاندازند ولی نکته قابل توجه در اینجا تقابل نساجی با مومبای سیتی هند در تهران یک روز بعد از تقابل آسیایی پرسپولیس و سپاهان خواهد بود و نساجی هم بازی آسیایی داخلی دارد و هم یک روز بیشتر از دو تیم دیگر فرصت استراحت دارد. ضمن اینکه هر دو بازی نساجی مقابل پرسپولیس و مومبای سیتی در تهران و در آزادی برگزار خواهد شد.

تعویق زمان مسابقات لیگ برتر برای حمایت از نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی اقدام مثبتی است ولی مساله اینجاست که چرا چنین فرجه‌ای که برای پرسپولیس و نساجی در نظر گرفته شده در اختیار سپاهان قرار نگرفته است و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا چطور می‌تواند در طول 4 روز یک بازی در خوزستان و یک بازی در اصفهان برگزار کند و این به زیان نماینده ما در یک عرصه بین المللی است.

باشگاه سپاهان قصد دارد اعتراض خودش را به این تصمیم اعلام کند و احتمال اینکه در ادامه راه سازمان لیگ زمان تقابل سپاهان و استقلال خوزستان را هم به تعویق بیاندازد زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha