کد خبر 222194
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

شویگو: ارتش اوکراین نتوانسته به دستاورد خاصی برسد

شویگو: ارتش اوکراین نتوانسته به دستاورد خاصی برسد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه طی دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور و دیگر مقامات ارشد اعلام کرد که ارتش اوکراین به حملات خود به مواضع روسیه در خط مقدم ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ شویگو گفت که تهاجم‌های مداوم کی‌یف با «دفاع فعال و ضدحمله» روسیه مواجه شده و ارتش اوکراین نتوانسته در هیچ کجا به دستاوردی خاصی برسد.

وزیر دفاع روسیه در ادامه عنوان کرد که از زمان آغاز ضدحمله اوکراین در اوایل ژوئیه، این کشور خسارات زیادی از جمله از دست دادن صدها تانک، بیش از ۱۵۰۰ وسیله نقلیه جنگی زره‌پوش و بخش زیادی از پرسنل خود را متحمل شده است.

وی در ادامه گفت: شرایط باثبات به نظر می‌رسد. نیروها به طور حرفه‌ای فعالیت‌ می‌کنند، در مکان‌های مختلف اعمال دلیرانه‌ای به نمایش می‌گذارند و نه تنها مواضع را حفظ می‌کنند، بلکه نقشه‌هایی را که ما برای‌شان ترسیم کردیم، عملی می‌کنند.

هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تخمین زد که ارتش کی‌یف بیش از «۹۰۰۰۰ نفر» از نیروهایش را در طی ضدحمله از دست داده باشد. طی روزهای اخیر مقامات اوکراینی اعتراف کردند که ضدحمله مطابق با برنامه پیش نرفته و حتی ممکن است «متوقف» شده باشد.

پوتین روز یکشنبه اعلام کرده بود که ضدحمله اوکراین «به طور کامل شکست خورده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha