کد خبر 222041
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفتگو با «حیات»:

اتباع غیرقانونی بدون پرداخت مالیات، منابع کشور را مصرف می کنند +فیلم

اتباع غیرقانونی بدون پرداخت مالیات، منابع کشور را مصرف می کنند +فیلم

رشیدی کوچی گفت: اتباع غیرقانونی فقط منابع کشور را مصرف می کنند و هزینه ای از جمله مالیات و عوارض در قبال آن پرداخت نمی کنند، این موضوع باید هرچه سریع تر بررسی و رسیدگی شود.

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات؛ در رابطه با افزایش مهاجرت اتباع بیگانه، نبود نظارت، عدم اخذ مالیات، بیمه از آنها و بهره مندی از یارانه های موجود با تاکید بر اینکه موضوع افزایش اتباع بیگانه در کشور باید دغدغه جدی مردم و مسئولین باشد افزود: روش های مختلفی برای کنترل این قصیه وجود دارد. دولت باید لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه دهد. بحث ما در رابطه با اتباع غیرقانونی است و  کم کم احساس خطر می کنیم.

وی ادامه داد: اتباع قانونی هویت، فعالیت شان مشخص است و ما نیز  احترام قائل هستیم ولی آنچه که دغدغه ماست وجود اتباع غیرقانونی در کشور است. آنچه که وزیر کشور اعلام کردند تعداد اتباع بیگانه که به صورت قانونی در کشور زندگی می کنند حدودا ۵ میلیون نفر است ولی اشاره ای به تعداد مهاجرین غیرقانونی نکردند.

رشیدی کوچی به ضرورت پرداختن جدی به موضوع توسط دولت اشاره کرد و گفت : ما هیچ اطلاعاتی از مهاجرینی که وارد کشور می شوند نداریم، این موضوع را باید جدی بگیریم زیرا بسیار حساس، نگران کننده و حتی خطرناک است. پس وظیفه ماست که در  مجلس به آن رسیدگی کنیم البته  در کمیسیون امور داخلی در حال رسیدگی به  به این موضوع هستیم ولی چنانچه دولت لایحه ای در این زمینه ارائه دهد بهتر و سریع تر و کارگشاتر خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اتباع قانونی که در کشورمان زندگی می کنند یک سری خدمات به کشور ارائه می دهند و در قبال آن، ما نیز طبق کنوانسیون هایی که وجود دارد خدماتی را به آنها ارائه می دهیم ولی اتباع غیرقانونی فقط منابع کشور را مصرف می کنند و چنانچه خدماتی ارائه می دهند هزینه ای از جمله مالیات، عوارض و... در قبال آن پرداخت نمی کنند و این موضوع باید هرچه سریع تر بررسی و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: اتباع غیرقانونی همانند سایر مردم ایران از آب، نان و انرژی و یارانه هایی که برای خوراک و ... هستند استفاده می کنند بدون اینکه فعالیت شان رصد و از ظرفیت شان برای کشور استفاده کنیم.

وی بیان کرد: رسیدگی به این موضوع ابتدا وظیفه دولت است و مجلس نیز باید در این راستا کنار دولت باشد تا در صورت ارائه لایحه، هرچه سریع تر رسیدگی شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدودا ۹ میلیون مهاجر در کشور داریم ولی موضوع اصلی اینجاست که چرا ورود اتباع به کشور کنترل نمی شود؟ شاید اصلی ترین دلیل این است که ما مرزهای طولانی داریم و دوم اینکه، مهاجرین به صورت دسته جمعی وارد مرز می شوند نیروهای مرزبانی ما ظرفیت لازم برای توقف این تعداد را ندارند. به طور مثال ۴۰۰ نفر همزمان وارد مرز می شوند و مزربانی مجبور است آنها را در پاسگاهی که ظرفیت ۲۰ نفر را دارد نگهداری کند پس لازم است که فکر اساسی نسبت به این حل موضوع داشته باشیم.

 رشیدی کوچی در پایان گفت:این جای خود دارد که مهاجرین افعانستانی برادران و خواهران دینی ما هستند ولی این مسئله دلیلی بر عدم کنترل و ساماندهی مرزها نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha