کد خبر 221666
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

پایانی که پیام آور آغازی دیگر شد

پایانی که پیام آور آغازی دیگر شد

 یکی از پیام‌های مهم رییس‌جمهور در سفر به استان فارس ضرورت نگاه تحولی مدیران برای پیشبرد امور کشور و استان بود؛ پیامی که به منظور پیگیری هر چه بهتر مصوبات این سفر صادر شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سفر رییس‌جمهور به استان فارس که از روز پنجشنبه ۲۰مهرماه با ورود به فرودگاه شهید دستغیب شیراز آغاز شده بود، شامگاه جمعه ۲۱ مهرماه با مصوبات و رهاوردهای بسیاری به پایان رسید؛ پایانی که پیام‌آور آغازی دیگر شد؛ آغازی برای تحول در خدمت‌رسانی بیشتر به مردمی که با وجود دستاوردهای قابل توجه این سفر هنوز هم امید به توسعه بیش از پیش فارس و گره‌گشایی از مشکلاتشان بسته‌اند.

درخواست رییس‌جمهور؛ پیگیری مصوبات سفر با نگاهی تحولی

یکی از پیام‌های مهم رییس‌جمهور در این سفر ضرورت نگاه تحولی مدیران برای پیشبرد امور کشور و استان بود.

رییس‌جمهور در آخرین روز از حضورش در استان فارس در نشست شورای اداری در سخنان خود بارها بر داشتن نگاه تحولی برای پیشبرد امور کشور تأکید کرد و خطاب به مدیران گفت: تحول در فرآیندها بسیار مهم است؛ مدیران فارس می‌توانند شرایط را به نفع مردم تغییر دهند و وضعیت روستاها و شهرها را در جهت‌رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی ساماندهی کنند.

او همچنین افزود: انتظار دارم در دور دوم سفر به استان فارس مصوبات با نگاه تحولی دنبال شود.

ضرورت تحول‌گرایی و تحول‌آفرینی از نگاه رئیس دولت سیزدهم

این برای نخستین بار نبود که آیت‌الله سید ابراهیم رییسی بر ضرورت تحول‌گرایی و تحول‌آفرینی مدیران تأکید می‌کرد؛ او پیش از این نیز داشتن نگاه تحولی و ادراک صحیح را مساله مهمی تلقی کرده و گفته بود که نظام اداره کشور باید با نگاه تحولی متکی بر خردورزی و چابکی کارآمد باشد.

رییس دولت سیزدهم همچنین در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب که در فروردین ماه سال جاری انجام شد «تحول» را رویکرد اصلی این دولت خوانده بود.

در حقیقت تحول و تحول‌گرایی یکی از کلیدواژه‌‎‌های مهمی است که بارها از سوی رییس دولت سیزدهم مطرح و در برخی سخنرانی‌‎‌ها به صورت گسترده به آن پرداخته شده است.

می‌توان گفت آیت‌الله رییسی تحول را یکی از ضروری ‏ترین نیازهای جامعه می‌داند که می‌توان با بهره‌گیری از آن به حل مشکلات موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

پیشرفت جامعه در گرو اندیشه‌های نو

این در حالیست که جهان معاصر نیز با سرعتی شگفت در حال تحول است و تغییرات مستمر و پویایی‌های محیطی در دنیای امروز چنان پ‍‍ُرشتاب است که اداره امور در حوزه‌های مختلف را پیچیده‌تر از گذشته کرده است.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان هم معتقد هستند پیشرفت هر کشور در گرو اندیشه‌ها و نگرش‌های نو و نظرات بدیع و تازه‌ بوده و هست.

در حال حاضر در اغلب کشورهای توسعه‌یافته نوآوری که در نتیجه توجه به تحول‌آفرینی حاصل شده، موجبات پیشرفت این کشورها را فراهم کرده است؛ بنابراین برای ارتقای جامعه باید جریان نوآوری را در بخش‌های مختلف آن تداوم بخشید.

مدیران فارس در مسیری از جنس تحول

بدون شک مفهوم تحول از نگاه رییس دولت سیزدهم نیز ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری و حکمرانی است؛ در واقع انتظار او از مدیران فارس در سفری که به این استان داشت تحول‌آفرینی برای پیگیری و حل مشکلات استان بود.

حالا باید منتظر ماند و دید که مدیران فارس در مسیر پیگیری مصوبات استان تا چه اندازه می‌توانند به این درخواست مهم جامه عمل بپوشانند، آن هم در استان پهناور فارس که افزون بر پتانسیل‌های قابل‌توجهی که دارد با مشکلات و بحران‌های مختلفی نیز روبه روست.

از این رو پایان سفر رییس‌جمهور به استان فارس می‌تواند آغازی برای حرکت مدیران این استان در مسیر تحول و تحول‌آفرینی و چاره‌جویی برای تحقق هر چه بهتر و سریعتر این هدف مهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha