کد خبر 221293
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

«حیات» گزارش می دهد؛

وقتی تاریخ تکرار می شود

وقتی تاریخ تکرار می شود

مادر می گوید: «وقتی در بیمارستان دیدمش، گفتم پسرم علی اصغر امام حسین(ع) شش ماه بود با تیر سه شعبه شهید شد. گلویش را بوسیدم و گفتم مادر برایت بمیرد، تو هم مثل علی‌اصغر امام حسین(ع) تیر به گلویت زدند.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ می گویند تاریخ تکرار می شود و این آن چیزی است که در برهه های مختلف به همگان ثابت شده است. مادرش می گوید آشوبگران تیر به گلوی علی‌اصغرم زدند و حرمله‌ها باز تاریخ را تکرار کردند.

 شهید «علی‌اصغر قورت‌بیگلو» دومین فرزند و تنها پسر خانواده بود که ۶ اسفند ۱۳۸۱ متولد شد. وی هم بسیجی بود و هم هیأتی.  علی‌اصغر ترم دوم رشته حسابداری در دانشگاه آزاد کرج ثبت‌نام کرده بود که در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ و در پی ناآرامی‌های کرج، با تیر سلاح جنگی آشوبگران به شهادت رسید و پیکرش در بهشت سکینه کرج آرام گرفت.

مادر می گوید: فرزندم را هدیه شش ماهه امام حسین(ع) کردم. آن شب که تیر به گلویش اصابت کرد راز این فرق داشتن را فهمیدم. آن شبی که خیابان شلوغ شده بود علی اصغر وارد کوچه بن بست شده بود و تیر به او اصابت کرده بود. زیر گلوی علی اصغر یک برآمدگی داشت که با همه فرق می‌کرد. 

 آن شب که تیر به گلویش اصابت کرد راز این فرق داشتن را فهمیدم. وقتی در بیمارستان دیدمش، گفتم پسرم علی اصغر امام حسین(ع) شش ماه بود با تیر سه شعبه شهید شد. گلویش را بوسیدم و گفتم مادر برایت بمیرد، تو هم مثل علی‌اصغر امام حسین(ع) تیر به گلویت زدند. هدیه‌ات کردم به همان طفل شش ماهه و با اینکه بدن پسر من پر از تیر بود دیگر به جای دیگر توجه نکردم

 «پسرم خیلی مظلوم و بچه حرف‌گوش‌کنی بود. یکبار به من و خانواده بی‌احترامی نکرد. هر وقت صدایش می‌کردم یا کاری با او داشتم، فقط می‌گفت: جانم مامان!»  این جملات حرف‌های مادر داغداری است که با اشک برایمان تعریف می‌کند.

اینها سخنان جانسوز مادری است که طفلش را با هزاران امید  آرزو بزرگ کرده است اما چه چیز برای او بهتر است از اینکه فرزند رشیدش راه حسین (ع) را رفته است. آن مادر و تمام مادران شهدای امنیت، مدافعان حرم و همینطور ماردانی که در 8 سال دفاع مقدس جگرگوشه هایشان را فدای کشور و این مرز و بوم کردند، نیک می دانند که عزیزاشان برای حقوق و عزت ملت ایران به شهادت رسیده است. آنها می دانند که فرزندانشان راه حاج قاسم سلیمانی را رفته است در روزگاری که دشمن سعی کرده با ایجاد فضای دوگانگی میان مردم و مدافعان امنیت کشور فاصله بیفکند این عزیزان حربه های دشمن را خنثی کرده اند. 

شکی نیست که راه شهدای مدافع امنیت راه شهدای دفاع مقدس است و هر کدام الگویی تکرار نشدنی هستند همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: «اگر این شرح حال شهدای دفاع از حرم و اینها را شما نگاه کنید ــ شهدای دفاع از حرم، شهدای امنیت در طول این سالها به شهادت رسیدند.

 شرح حال اینها را که انسان میخواند، میبیند جاذبه‌ی حضور سپاه و سابقه‌ی سپاه مهم‌ترین عامل و مؤثر در این زایش، در این حرکت، در این پدید آمدن این شخصیتها است. الگو میگیرند، جوانها الگو میگیرند، اثر میپذیرند. یک مجموعه‌ای که هم رسالت‌محور است، هم آرمان‌طلب است، هم در میدان حاضر است، هم در عمل پایبیند به ارزشها است، یک چنین مجموعه‌ای میشود جذاب. 

 نه فقط سازمان جذاب است، آدمهایش، افرادش هم جذابند، افرادش هم برای هر دل سالمی جذاب است. سردار بلند مرتبه‌اش مثل شهید سلیمانی یک جور، جوان فداکارش مثل شهید حججی یک جور، پاسدار بی‌پیرایه و دلاوری مثل ابراهیم هادی یک جور، اینها همه جذاب است. هرکدام از اینها یک الگویند، یک الگوی تمام‌نشدنی.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha