کد خبر 221113
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

۴۵ درصد تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان محقق شد

۴۵ درصد تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان محقق شد

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال این استان امسال، ۳۵ هزار و ۸۴۰ فرصت شغلی هست که تا کنون ۴۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ خلیل احمد سلامی روز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون اطلاعات۱۶ هزار و ۱۱ نفر شاغل جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که معادل ۴۵ درصد کل تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: بر اساس درصد پیشرفت ثبت آمار اشتغال، شهرستان‌های زرآباد، کنارک، قصرقند و هامون بهترین عملکرد را در سیستان و بلوچستان دارند.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از لحاظ این شاخص، اداره‌کل شیلات آبهای دور، آب منطقه‌ای و امور عشایری، عملکرد بهتری را به ثبت رسانده‌اند.
وی در خصوص آخرین وضعیت مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کسب و کارهای خانگی به سیستان و بلوچستان ابلاغ و بین بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران تقسیم شده است. 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: تا امروز، ۵۹ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که به موجب این طرح ها برای ۹۱ نفر شغل ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha