کد خبر 218218
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

استاد حوزه علمیه قم:

اخلاص رزمندگان موجب پیروزی آنان با دست خالی در دوران دفاع مقدس شد

اخلاص رزمندگان موجب پیروزی آنان با دست خالی در دوران دفاع مقدس شد

استاد حوزه علمیه قم گفت: چیزی که موجب پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس با دست خالی شد اخلاص رزمندگان بود که این موضوع باید به نسل امروز منتقل شود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد شامگاه جمعه در گردهمایی هیئت خادم الشهدا استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد اظهار داشت: خوشحالم چهره‌هایی را می بینم که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی حضور داشتند و امیدواریم رویدادها و خاطرات جنگ برای نسل جدید بازگو شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: به پدید آوردندگان «کتاب در مسیر قرار» تبریک می گویم و روایتگری از آن جهت مهم است که نسل جدید با دوران جنگ تحمیلی آشنایی چندانی ندارد.

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی قسمت غرب کشور به اشغال دشمن درآمد و پیرانشهر تا مناطق جنوب در دست دشمنان بود که این مسائل باید برای جوانان بازگو شود.

حجت الاسلام نظری منفرد عنوان داشت: کار نگارش و تدوین کتاب بسیار مهم است چرا که کتاب در دسترس است و افراد می‌توانند در فرصت‌های مختلف مطالعه کنند و از این جهت نسبت به سایر قالب‌های فرهنگی اهمیت بالاتری دارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باید نسل جوان را به کتابخوانی تشویق کنیم و از فرصت آثار کتاب‌های جنگ می‌بایست برای آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس استفاده کرد.

حجت الاسلام نظری منفرد گفت: چیزی که موجب پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس با دست خالی شد آن بود که اخلاص در بین رزمندگان موج می‌زد و انگیزه الهی و درد دین داشتند که این موضوع باید به نسل امروز منتقل شود.

وی تاکید کرد: باور رزمندگان به حفظ دین بسیار عمیق بود و به همین دلیل بارها حتی وقتی مجروح می‌شدند مجدد به جبهه‌ها باز می‌کشتند و امروز باید نسل جوان را با این انگیزه‌های آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha