کد خبر 217231
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

نخست وزیر رومانی:

پیروزی مسکو درجنگ با کی‌یف به تکثیر افرادی شبیه پوتین منجر می‌شود

پیروزی مسکو درجنگ با کی‌یف به تکثیر افرادی شبیه پوتین منجر می‌شود

نخست وزیر رومانی می‌گوید که اروپا باید خرید گاز طبیعی و سایر کالاهای روسیه را کاملا متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ایان مارسل سیولاکو، نخست وزیر رومانی گفته است که اروپا باید خرید گاز طبیعی و سایر محصولات روسیه را به طور کامل ممنوع کند حتی اگر این کار به قیمت «اندکی فشار» بر آنها تمام شود.

سیولاکو در گفت‌وگو با یک نشریه اتریشی از تمام اعضای اتحادیه اروپا خواست تا هرچه سریع‌تر خود را از وابستگی به انرژی روسیه رها کنند. به ادعای او مولداوی، کشور همسایه رومانی و نامزد پیوستن به اروپا، این کار را کرده است.

وی اظهار داشت: همیشه راه‌حلی وجود دارد حتی برای شرایط دشوار اقتصادی؛ به همین دلیل است که معتقدم اگر خرید گاز و کالاهای روسیه را برای اتحادیه اروپا و کشورهای دموکراتیک ممنوع کنیم، اقدام درستی است.

به گفته وی، اتریش از دیرباز به گاز طبیعی روسیه وابسته بوده و برای رهایی از این وابستگی گزینه‌های آسانی روی میز ندارد. او مدعی شد که اتریش با خریداری سوخت از روسیه «خون بها» می‌پردازد.

نخست وزیر رومانی در ادامه گفت «بهایی که اروپا برای این ممنوعیت پیشنهادی خواهد پرداخت، به مراتب کمتر از بهایی است که اوکراین در جنگ جاری با روسیه می‌پردازد. او از سایر کشورهای اروپا خواست تا به یاد داشته باشند که اگر فدراسیون روسیه در نهایت در جنگ با کی‌یف پیروز شود، حقیقتا چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

وی مدعی شد: آیا (پیروزی روسیه) فرصتی برای سایر افراد شبیه پوتین ایجاد نخواهد کرد تا در دیگر کشورهای اروپایی تکثیر شوند؟

کشورهای غرب اروپا دهه‌هاست که سوخت رشد اقتصادی خود را با مواد خام ارزان‌قیمت روسیه به ویژه گاز این کشور، تامین می‌کنند. آنها پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تصمیم گرفتند وابستگی خود به مسکو را قطع کنند؛ اقدامی که در کشورهایی همچون آلمان به صنعت‌زدایی آنی منجر شد زیرا کسب‌وکارها مجبور به تعطیلی یا تغییر تولیدات مبتنی بر انرژی شدند. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است که مصرف انرژی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳، به پایین‌ترین سطح ۲۰ سال اخیر می رسد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha