کد خبر 217199
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

بودجه ۲۰۲۴ اوکراین با بیشترین میزان هزینه‌کرد و تمرکز بر امور نظامی

بودجه ۲۰۲۴ اوکراین با بیشترین میزان هزینه‌کرد و تمرکز بر امور نظامی

یکی مقام پارلمانی اوکراین گفت که دولت این کشور، امروز بودجه آن برای ۲۰۲۴ را با بی‌سابقه‌ترین میزان هزینه‌کرد، تایید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ یاروسلاف ژنلنزنیاک، یکی از اعضای پارلمان اوکراین امروز گفت که دولت این کشور قصد دارد بودجه آن برای ۲۰۲۴ را تایید کند که از نظر هزینه‌های دولت به بالاترین میزان تا کنون می‌رسد.

ولودیمر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز پنج‌شنبه گفت که اولویت کشور در بودجه ۲۰۲۴ که روز جمعه تایید می‌شود، روی بخش دفاعی خواهد بود که هزینه آن برابر با حداقل ۴۳ میلیارد دلار خواهد بود.

ژلنزنیاک در پستی تلگرامی گفت: امروز دولت بودجه ۲۰۲۴ را تایید می‌کند. ارقام آن بعدا اعلام خواهد شد اما پرهزینه‌ترین بودجه در تاریخ اوکراین خواهد بود.

دنیس شمیهلال، نخست‌وزیر اوکراین در اوایل اوت گفت که این کشور از ۱۰۰ درصد منابع مالیاتی‌اش برای مصارف نظامی استفاده می‌کند.

بودجه ۲۰۲۳ اوکراین با کسری ۱.۲۹۶ هریونیا(۳۵.۱ میلیارد دلار) روبه‌روست. شمیهال گفت که پیشنویس بودجه تعیین‌شده برای ۲۰۲۳ با درآمد ۱.۲۸ تریلیون هریونیا و هزینه ۲.۵۷ تریلیون هریونیا تهیه شده و کسری بودجه این کشور، ماهانه، ۳ میلیارد دلار تخمین زده شد که اوکراین قصد دارد آن را با وام های خارجی جبران کند.

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در بهار گذشته گفته بود که بودجه اوکراین با کسری ماهانه ۵ میلیارد دلار از زمان آغاز جنگ روبه‌روست که دو سوم  آن از محل وام‌های و کمک‌های بلاعوض خارجی تامین و سه چهارم آن صرف نیازهای نظامی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha