کد خبر 216373
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

لزوم استفاده از مشارکت‌ مردم برای به روز رسانی سند تحول قضائی

لزوم استفاده از مشارکت‌ مردم برای به روز رسانی سند تحول قضائی

معاون راهبردی قوه قضائیه بر لزوم مشارکت مردم در روزآمدسازی سند تحول قضائی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سید محمد صاحبکارخراسانی، معاون راهبردی قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری «روزآمدسازی سند تحول قضائی» اظهار کرد: سند تحول قضائی اظهار کرد: برای نخستین بار این سند توسط اقای رییسی به عنوان رییس دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت و از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گرفت، پس از اقای رئیسی، در حکم انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه رویکرد تحولی از جمله انتظارات مقام معظم رهبری بود. 

وی ادامه داد: پیگیری اجرای سند تحول قضائی توسط معاونت راهبردی قوه قضائیه انجام می شود. برخی از اقدامات عنوان شده در سند تحول قضائی، با اختیارات رئیس دستگاه قضا و معاونان او امکان پذیر است و برخی از اقدامات نیازمند تغییر قوانین و یا هماهنگی با قوه مجریه است. 

صاحبکار بیان کرد: اقداماتی که در سطح اختیارات قوه قضائیه است به سرعت انجام شده و در دو بخش دیگر نیازمند همکاری بیشتر از سوی دو قوه دیگر (دولت و مجلس) هستیم. 

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه ، اجرای برنامه، نظارت بر اجرای برنامه و اصلاح برنامه، چهار گام فرایند یک تحول است. امروز سند تحول قضائی در مرحله اصلاح و بروزرسانی است‌. 

صاحبکار با اشاره به دفاتر ارتباطات مردمی در دادگستری های سراسر کشور و همچنین سامانه سامع (سامانه ارتباطات مردمی عدلیه) گفت: باید از مشارکت مردمی در روزآمدسازی سند تحول قضائی استفاده کرد. همچنین مجریان این سند نیز باید در تدوین و به روز رسانی این سند نقش آفرین  باشند. همچنین درگاه های ارتباطات مردمی عدلیه و مشکلات پرتکرار ثبت شده مورد توجه قرار میگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha