کد خبر 215745
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

تلاطم دریا حرکت شناورها از قشم به جزایر لارک و هرمز را لغو کرد

تلاطم دریا حرکت شناورها از قشم به جزایر لارک و هرمز را لغو کرد

 مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: به دلیل تلاطم دریا و افزایش سرعت باد تمامی برنامه های حرکت شناورها به جزایر لارک و هرمز از بندر شهید ذاکری قشم صبح (پنجشنبه) لغو شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی اشتری افزود: حرکت شناورها به جزایر یادشده منوط به بهبود شرایط جوی و دریایی و کاهش سرعت باد و تلاطم دریا خواهد بود.

وی ادامه داد: هر گونه تغییرات احتمالی در برنامه حرکت شناورها به جزایر لارک و هرمز از بندر شهید ذاکری قشم، اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم توضیح داد: در حال حاضر به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا، فقط رفت و آمد شناورهای بزرگتر مسافری (گروه A) در مسیر قشم و بندرعباس در حال انجام است و آمد و شد سایر شناورها متوقف شده است.

اشتری اضافه کرد: احتمال تعطیلی زود هنگام بنادر مسافری در ساعت های پیش‌رو، دور از انتظار نیست از این رو قشموندان و گردشگران در تردد بین این بنادر، تعجیل کنند.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

جزیره لارک با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران پس از جزایر قشم، کیش و لاوان است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.

جزیره هرمز آخرین برآمدگی از رشته کوه های زاگرس در جنوب ایران است که در دوران پیشین آن را جرون، زرون، اوگیریس قدیم، ارموز، هارموزیا، هرموز، ارموص و هرمزیا می نامیدند.

طول محیط جزیره بیضی شکل هرمز ۲۳ کیلومتر و مساحت آن ۴۲ کیلومتر مربع است، کوتاهترین فاصله جزیره هرمز تا شهر بندرعباس هشت کیلومتر، تا اسکله شهید حقانی ۱۸ کیلومتر و تا اسکله شهید ذاکری قشم ۱۹ کیلومتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha