کد خبر 215744
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

هشدار سناتور ارشد آمریکایی نسبت به کاهش حمایت‌ بایدن از اوکراین

هشدار سناتور ارشد آمریکایی نسبت به کاهش حمایت‌ بایدن از اوکراین

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا با هشدار نسبت به کاهش حمایت دولت بایدن از کی‌یف، گفت که کنگره باید ۲۰ میلیارد دلار بودجه اضافی برای اوکراین را تصویب کند. این سناتور جمهوری‌خواه اهل کنتاکی مدعی شد که کمک‌های واشنگتن به کی‌یف «بدون شلیک حتی یک گلوله» مسکو را تضعیف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، میچ مک‌کانل در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا «آنطور که بسیاری از ما ترجیح می‌دادیم» در مورد تأمین مالی تلاش‌های جنگی اوکراین قاطع نبوده است، اما این دلیلی برای کنگره برای «ترکیب کردن شکست‌های دولت با شکست‌های خود ما نیست.»

این سناتور آمریکایی گفت: «کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری قلمرو خود به معنای تضعیف یکی از بزرگ‌ترین دشمنان استراتژیک آمریکا، بدون شلیک حتی یک گلوله است.»

مک‌کانل مدعی شد که با «از بین بردن ظرفیت روسیه برای تهدید ناتو» به دست کی‌یف، «اکنون زمان آن نیست که عدم جدیت نشان دهیم» و با توجه به اینکه ناتو و کشورهای اروپایی شروع به خرج کردن پول‌هایشان برای ارتش‌های خودشان کرده‌اند، باید گفت که «مطمئنا الان زمان متزلزل شدن نیست.»

عبارتی که مک‌کانل برای «متزلزل شدن» حمایت‌های آمریکا استفاده کرد، در سال ۱۹۹۰ توسط مارگارت تاچر، نخست‌وزیر وقت انگلیس به کار برده شد که از آن برای ترغیب بوش پدر، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده برای به راه انداختن جنگی علیه عراق بر سر کویت استفاده کرد.

مک‌کانل همچنین پیشنهاد کرد که کنگره لایحه بودجه تکمیلی دولت را قبل از پایان ماه تصویب کند، که هدف آن جلوگیری از تعطیلی دولت قبل از شروع سال مالی جدید در اکتبر است.

لایحه هزینه‌های پیشنهادی، ۲۰.۱ میلیارد دلار برای اوکراین همراه با کمک‌های بلایای طبیعی برای هاوایی آسیب‌دیده، علی‌رغم مخالفت برخی جمهوری‌خواهان که می خواستند به این بسته‌ها به طور جداگانه رای دهند، اختصاص داده است.

کنگره ایالات متحده بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار بودجه برای اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ تصویب کرده است. کمک‌های آمریکا به کی‌یف شامل تسلیحات، تجهیزات و مهمات و همچنین حواله‌های نقدی برای پرداخت حقوق مقامات دولتی است.

زمانی که برخی از جمهوری‌خواهان آمریکایی در دسامبر گذشته تلاش کردند تا هزینه‌ها را محدود کنند، مک‌کانل اصرار داشت که کمک به اوکراین «اولویت شماره یک ایالات متحده» است و در ازای آن به دموکرات‌ها کمک کرد تا لایحه مخارج ۴۱۵۵ صفحه‌ای چندکاربردی را تصویب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha