کد خبر 214185
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

خبرخوش مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سقف تسهیلات تکمیل و خرید مسکن در گلستان افزایش یافت

سقف تسهیلات تکمیل و خرید مسکن در گلستان افزایش یافت

 مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از افزایش سقف تسهیلات تمامی پروژه‌های مسکن استان گلستان خبر داد و افزود: مابه‌التفاوت تسهیلات بعد از انعقاد قرارداد با بانک‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی ملک امروز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ در آئین افتتاح متمرکز ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و استاندار گلستان در شهرک زیتون گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تعداد ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی متعلق به استان گلستان است که تعداد یک هزار و ۱۷۱ واحد شهری و یک هزار و ۶۸۳ واحد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان یک استان کشاورزی بوده و اکثر اراضی آن از نوع درجه یک و ۲ است و به همین دلیل برای تأمین زمین با مشکلات زیادی داشتیم، افزود: امروز بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع زمین و هشت هزار  واحد مسکن در حال ساخت، در شهرهای مختلف استان گلستان داریم و مشکل تأمین زمین تا حد زیادی مرتفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه تعداد واحدهای در حال ساخت استان گلستان تا پایان سال به ۱۲ هزار واحد افزایش خواهد یافت، گفت: شماری از واحدهای در حال ساخت در استان گلستان در دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملک با بیان اینکه قریب به ۳ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده از دوره‌های قبلی بود، افزود: تمامی پروژه‌های مسکن مهر به جز چند پروژه اندکی که مشکلات حقوقی دارند، فعال شده است و  تعداد ۸۰ واحد از پروژه‌هایی که امروز به بهربرداری رسیده و کلید آن تقدیم مالکان آن می‌شود، جزء پروژه‌های مسکن مهر بر زمین مانده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان شامل پروژه‌های نهضت ملی مسکن روستایی، پروژه‌های حمایتی و پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده است که در مجموع تعداد آن‌ها ۲ هزار و ۸۵۴ واحد است که تقدیم مردم استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به اینکه تا پیش از این میزان تسهیلات بانکی برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان بود، گفت: میزان تسهیلات تمامی پروژه‌های مسکن استان گلستان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که مابه‌التفاوت تسهیلات بعد از انعقاد قرارداد با بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ملک خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات مسکن با سود ۲۳ درصد بوده که با موافقت شورای پول و اعتبار این میزان به ۱۸ درصد کاهش یافته و برای دهک‌های مختلف بازپرداخت متفاوت درنظر گرفته شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha