کد خبر 213785
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

دمشق: آمریکا از تروریست‌ها برای اجرای طرح‌هایش در سوریه و منطقه استفاده می‌کند

دمشق: آمریکا از تروریست‌ها برای اجرای طرح‌هایش در سوریه و منطقه استفاده می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن در راستای اجرای طرح‌هایش در سوریه و کل منطقه از تروریست‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری سانا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان جلسه شورای امنیت درباره تحولات کشورش اظهار کرد: واشنگتن به حمایت از گروهک‌های تروریستی و گروه‌های جدایی‌ طلب ادامه می‌دهد و از آنها برای اجرای طرح‌ هایش در قبال سوریه استفاده می‌کند.

وی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نیز گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل با تداوم حملات خود به خاک سوریه و اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم ما در جولان اشغالی به تشدید اوضاع در منطقه ادامه می‌دهد.

سباغ افزود: دو روز پیش نیز از سمت جولان با موشک‌های هوایی، نقاطی در اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن یک سرباز و خسارات مادی شد. پیش از این نیز تجاوزی مشابه انجام شد که منجر به شهادت چهار سرباز، زخمی شدن چند فرد دیگر و خسارات مادی شد.

صباغ ادامه داد: در حالی که تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به سوریه بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید دارد، برخی از کشورهای عضو و خارج از آن و برخی طرف‌های دیگرهمچنان این قطعنامه‌ها را به صورت آشکار نقض می‌کنند. نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، همچنان به نقض حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به سیاست‌های اشغالگری و تجاوزگری انجام دهد و عاملان آن را بازخواست کند.

صباغ درباره حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه نیز خاطرنشان کرد: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه در اراضی سوریه به دلیل حمایت مستمر از تروریست‌ها مانع از ایجاد ثبات در این منطقه می‌شود.

وی همچنین گفت که بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی ملت سوریه مستلزم لغو فوری اقدامات اجباری غرب و پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی خارجی در خاک سوریه است.

در همین حال، گی‌یر پدرسن فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جریان این نشست اعلام کرد: روند سیاسی در سوریه در حال درجا زدن است و بهبود وضعیت اقتصادی این کشور با ادامه این روند و درگیری ممکن نخواهد بود.

وی تاکید کرد که با ادامه درگیری‌ها، حل مشکلات آوارگان و نابودی تروریسم ممکن نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha