کد خبر 213176
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

فرزند شهید هاشمی در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

جزئیات مراسم تشییع مادر شهید علی هاشمی/ حاجیه «زکیه اهوازیان» در جوار سردار هور تدفین می شود

جزئیات مراسم تشییع مادر شهید علی هاشمی/ حاجیه «زکیه اهوازیان» در جوار سردار هور تدفین می شود

زینب هاشمی گفت: مراسم تشییع و تدفین مادر بزرگوار شهید علی هاشمی روز یکشنبه 29 مرداد 1402 در ساعت 8:30 در جوار یادمان این شهید والامقام برگزار می شود.

زینب هاشمی فرزند شهید علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ به اشاره به اینکه امروز مراسمی در مسجد امیرالمومنین (ع) برای ایشان در حال برگزاری است، گفت: مراسم تشییع و تدفین ایشان روز یکشنبه 29 مرداد 1402 در ساعت 8:30 در جوار یادمان شهید علی هاشمی برگزار می شود. 

گفتنی است، حاجیه خانم زکیه اهوازیان پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزند شهیدش ساعت 2 بامداد 28 مرداد دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

شایان ذکر است، سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید. پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا رحمتش کند و تمامی شهدای هشت سال دفاع مقدس را با شهدای کربلا محشور بفرما. آمین خداو
  • محمد حیاوی اهواز IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا رحمتش کنه انشاءالله با ائمه اطهار علیهم السلام محشور بشه،